چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

حضور فتاح در نشست امروز کمیسیون امنیت‌ملی مجلس/بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست امروز نخست با حضور مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد. در این جلسه فتاح با ذکر نام بنیان گذاران کمیته امام از جمله مرحوم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14333
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶


سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نشست امروز نخست با حضور مهندس فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد. در این جلسه فتاح با ذکر نام بنیان گذاران کمیته امام از جمله مرحوم عسگر اولادی تاکید کرد که انصافا کمیته امداد اقدامات قابل تقدیری در جهت خدمت به اقشار آسیب پذیر انجام داده و البته مردم هم بیش از حد قدردان خدمات هستند.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ فتاح همچنین تاکید کرد که تلاش‌های بیشتری در این حوزه باید صورت پذیرد، باید برای حوزه‌های رفاهی، بهداشت و درمانی و آموزشی مددجویان اقدام کرد. از طرفی دیگر حدود ۶ میلیون نفر به انحای مختلف از مستمری ماهانه تا خدمات تک موردی از کمیته امداد خدمت می‌گیرند، از این مجموعه یک میلیون خانواده دارای زن سرپرست خانواده هستند البته مشای کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ها است.


وی با اشاره به بررسی طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته ای به ملت ایران گفت: در این نشست ابتدا کارخانه‌ای طراح طرح مذکور پیرامون محورهای مختلف توضیحاتی را ارائه کرد، البته در این طرح آمده که هیچ توافقی انجام نمی‌شود مگر اینکه تمامی تحریم‌هایی که تحت عناوین مختلف بر ملت ایران تحمیل شده، به صورت یکجا و در روز توافق ملغی اعلام شود. در غیر اینصورت با توجه به انعطاف‌های فراوان و همکاری‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران برنامه مشترک اقدام مورخ ۳/۲/۹۳ کان لم یکن تلقی گردیده و مسئولیت شکست مذاکرات متوجه کارشکنی‌ها و زیاده‌خواهی‌های آمریکا خواهد بود و دولت موظف است در چارچوب NPTاقداماتی همچون فعال سازی کامل مراکز غنی سازی، اقدام به تامین و تولید سوخت هسته‌ای، تسریع در راه اندازی و بهره‌برداری از راکتور تحقیقاتی ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک، اقدام به غنی سازی ۲۰ درصد، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه غنی سازی، منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس، فراتر از NPTو منع خروج هرگونه مواد غنی شده از کشور را انجام خواهد داد.

علی مطهری: نیش عقرب نه از ره کین است!
دنبال کنید


نقوی حسینی افزود: در نشست امروز همچنین اعضای کمیسیون ملی و سیاست خارجی مجلس به شدت مخالفت خود را با هرگونه بازدید از مراکز نظامی و حاکمیتی اعلام کرد، همچنین اعضای این کمیسیون معتقدند برداشتن کلیه تحریم‌ها اعم از اشاعه‌ای و غیر اشاعه‌ای باید صریح و شفاف در توافق ذکر شود به طوری که بلافاصله بعد از توافق باید اجرا گردد.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه که با حضور کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی و مسئولین وزارت خارجه تشکیل شد، کمالوندی اعلام کرد که هر تصمیمی که مجلس بگیرد، دولت مجری است ولی تصمیم باید با توجه به همه جوانب گرفته شود. اجرای پروتکل هم منوط به تصمیم مجلس است. در نشست امروز در نهایت مقرر شد کمیته‌ای متشکل از بروجردی، دستغیب، نقوی حسینی، کارخانه‌ای، زاکانی و کریمی قدوسی تشکیل و طرح جامع مورد نظر مجلس تهیه شود./


پایان پیام     

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi