چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر کشور : برگزاری انتخابات بزرگ ترین کار سیاست داخلی مجموعه وزارت کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر رحمانی فضلی در جمع بندی مباحث مطرح شده در همایش یک روزه استانداران سراسر کشور خطاب به استانداران گفت : برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آمادگی کامل داشته باشید و با دقت اعضای هیأت های اجرایی و نظارت را از بین افراد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14233
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ؛ دکتر رحمانی فضلی در جمع بندی مباحث مطرح شده در همایش یک روزه استانداران سراسر کشور خطاب به استانداران گفت : برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آمادگی کامل داشته باشید و با دقت اعضای هیأت های اجرایی و نظارت را از بین افراد بی طرف انتخاب کنید.

وی افزود: بعنوان مجموعه وزارت کشور از حقوق همه نامزدها در چارچوب قانون دفاع خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت حق احدی در روند انتخابات ضایع شود.

وزیر کشور از استانداران خواست از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد فعالیت های اجتماعی در استان ها بویژه دربخش بانوان و جوانان به طور مطلوب و موثر استفاده کنند.

دکتر رحمانی فضلی با تشکر از تلاش استانداران در اداره امور مناطق تحت مسئولیت خود بویژه سفرهای استانی دولت، اظهار داشت: شما به عنوان نماینده عالی دولت در استان ها با وحدت، همدلی و تعامل شاکر موقعیت خود با خدمت صادقانه به مردم باشید .

 توصیه وزیر کشور به رعایت قانون و پایبندی به مسائل اخلاقی در عرصه انتخابات

وزیر کشور با بیان اینکه، قانون در موضوع انتخابات فصل الخطاب است و با تأکید بر پایبندی به اصول اخلاقی در عرصه انتخابات گفت: همه مردم، استانداران، فرمانداران، نامزدها، احزاب و دستگاه های اجرایی و نظارتی را به رعایت قانون در انتخابات توصیه می کنم .

دکتر رحمانی فضلی در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران، موضوع انتخابات را از بزرگ ترین و مهم ترین مسائل در زمینه سیاست داخلی کشور عنوان کرد وافزود : باید دقت کنیم که مقدمات این امر خیر و این مهم خدای ناکرده آن گونه نباشد که آثار زیانبار سیاسی و اجتماعی را در کشور به همراه داشته باشد .

وزیر کشور درخصوص تغییر و تحولات استانداران اظهار داشت: بحث جابجایی مدیران یک امر کاری در همه دولت ها بوده و هست و تاکنون برنامه ای نداشتیم و نداریم و اگر هم تغییری داشته باشیم متناسب با شاخص ها عمل می کنیم.

رحمانی فضلی، همچنین درباره حادثه مهاباد گفت: این مسئله از جنبه های مختلف قابل بررسی است و یک موضوع شخصی محسوب می شود.

رحمانی فضلی با اشاره به فضاسازی رسانه ای معاندان و ضدانقلاب گفت: دشمنان قصد داشتند این مسئله را از یک موضوع شخصی به یک موضوع امنیتی سیاسی تبدیل کنند و در این مسیر اعلام کردند یک عنصر امنیتی در این میان مطرح بوده است در صورتی که چنین مسئله ای اصلا در میان نبوده است و عملا معاندان با تهییج افکار عمومی زمینه ای فراهم کردند که عده ای با تعرض به هتل آن را آتش بزنند و البته افراد زیادی هم برای کنجکاوی جمع شدند.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم با همکاری افراد معتمد و متنفذ منطقه و همچنین همراهی سپاه، نیروی انتظامی و صدا و سیما این مسئله را کنترل کنیم .

وزیر کشور گفت: علیرغم زخمی شدن ۲۱ مامور در جریان این حادثه، پرسنل نیروی انتظامی با همراهی، خویشتنداری، درایت و همکاری که با مردم داشته اند مردم را به آرامش دعوت کرده و توانستند شرایطی را به گونه رقم بزنند که امکان ورود معاندین به صحن وجود نداشته باشد.

جلب رضایتمندی مردم به افزایش اعتماد عمومی می انجامد

دکتر رحمانی فضلی گفت : شرایط موجود داخلی و خارجی و تحولات پیش رو بویژه برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اهمیت نامگذاری سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری را بیش از پیش روشن می کند .

وی با ارائه تحلیل جامعی از شرایط و تحولات بین المللی و منطقه ای و تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران گفت: توفیقات نظام که با هدایت مقام معظم رهبری و تدبیر همه مسئولان نظام در تمامی عرصه های داخلی و خارجی بدست آمده است موجب حساستر شدن نگاه دنیا به ایران شده است وهم اکنون دنیا به نقش بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در تحولات جهانی واقف شده و کشورهای تأثیر گذار در تحولات منطقه رویکرد خود را در قبال ایران تغییر داده اند.

رئیس شورای امنیت با تأکید بر اینکه، شرایط مطلوب داخلی مقوم سیاست خارجی است گفت : باید حقوق اساسی مردم را در چارچوبی که مقام معظم رهبری ترسیم کردند در همه تعاملات داخلی و خارجی رعایت کنیم و با همدلی و همزبانی دولت و ملت در تمام حوزه ها استقامت و قدرت خود را به دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی نشان دهیم .

وزیر کشور با اشاره به انتخابات مهم و پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: مجموعه وزارت کشور به عنوان مجریان این انتخابات باید در چارچوب قانون از ورود به مسائل سیاسی پرهیز کنیم و رفتار ما نباید جانبداری و حمایت از کاندیدای خاص را تلقی کند.

وی ابراز داشت: وظیفه ما برگزاری انتخاباتی کاملا قانونی، سالم و باشکوه و ایجاد فضائی بانشاط برای حضور گسترده مردم در این انتخابات است.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به توفیقات دولت در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به ویژه سیاست خارجی، تصریح کرد: علیرغم شرایط اقتصادی ناشی از ادامه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران و کاهش قیمت نفت و برخی عوامل طبیعی از جمله خشکسالی و کاهش منابع آبی استانداران باید تلاش کنند با استفاده از امکانات بخش خصوصی و بکارگیری صحیح منابع غنی موجود در استان ها به رونق اقتصادی در حوزه مأموریت خود اقدام کنند .

وزیر کشور، خطاب به استانداران گفت: باید سیاست های دولت و نظام را در استان ها به نحو مطلوبی پیش ببریم و با تعامل مثبت با همه نیروها در جهت بهبود وضعیت استان ها حرکت کنیم .

دکتر رحمانی فضلی افزود : همه باید در چارچوب قانون حرکت کنند و با کسی در این زمینه تعارف نداریم و وظیفه ما به عنوان امانتدار مردم این است که نگذاریم موفقیت دولت که هم و غمش ایجاد نشاط و پیشرفت روز افزون در جامعه است از سوی افراد مغرض با هدف تضعیف ارزش های انقلاب اسلامی زیر سوال برود.

وزیر کشور گفت: در سال همدلی و همزبانی دولت و مردم باید شرایط مطلوبی را ایجاد کنیم و وظیفه ما در این برهه حساس پایین آوردن زمینه بروز چالش ها و افزایش نقاط قوت و جلب رضایتمندی مردم در جهت افزایش اعتماد مردم به عنوان بزرگ ترین سرمایه اجتماعی است .

وی بیان کرد: استانداران با توجه به جایگاه راهبردی که در استان ها دارند باید به گونه ای عمل کنند که اعتماد مردم به آنها بیشتر شود.

دکتر رحمانی فضلی با اشاره به حادثه اخیر مهاباد گفت: حادثه هتل در مهاباد یک مسئله کاملا شخصی و غیر سیاسی بود که با جوسازی دشمنان در حال تبدیل شدن به مسئله ای اجتماعی بود اما با درایت مسئولان استانی و استفاده از معتمدین محلی از تبدیل شدن آن به یک چالش امنیتی جلوگیری شد .

دکتر رحمانی فضلی در بخش پایانی سخنانش گفت: دولت تدبیر و امید با تمام قوت به وظایفش عمل می کند و معتقد است موفقیت دولت، موفقیت مردم است و شما باید با استفاده از ظرفیت رسانه های استانی و نمازهای جمعه این موفقیت ها را اطلاع رسانی و به مردم آگاهی دهید.

وزیر کشور همچنین با معرفی آقای زمانی قمی به عنوان استاندار جدید استان مرکزی گفت: ایشان با توجه به تجربیات خوبی که در حوزه مدیریت استان ها دارند با رأی قاطع دولت به عنوان استاندار استان مرکزی منصوب شده اند و انتظار می رود همه نیروهای سیاسی این استان برای حفظ وحدت و انسجام از نماینده عالی دولت حمایت کنند.

دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور هم گفت: دشمن از ثبات و آرامش کشور ناخشنود است

دکتر ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: حکومت مسئول اداره کشور و جامعه است و همه باید طبق قانون رفتار کنیم .

وی با بیان اهم حوادث منطقه ای، بین المللی و داخلی افزود: با توجه به برآیند این تحولات باید شرایط مطلوبی را برای برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم کنیم .

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار داشت: دشمن از ثبات و آرامش کشور ناخشنود است و برای تضعیف مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال برنامه ریزی خواهد کرد.

دکتر ذوالفقاری با اشاره به حادثه اخیر مهاباد و نقش کشورهای بیگانه در تحریک جوانان و تلاش برای تبدیل این حادثه به یک چالش امنیتی علیه نظام، تصریح کرد: در اینگونه حوادث رواج شایعه و تحریک پذیری مردم بالا است اما راه مقابله با آن اطلاع رسانی امنیتی صحیح و تشریح واقعیات است تا فضاسازی حادثه به دست شایعه سازان نیافتد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خطاب به استانداران گفت : فراهم کردن شرایط مطلوب سیاسی و رونق و ثبات اقتصادی به حضور باشکوه مردم در انتخابات امسال کمک می کند.

ج/۲۳۸

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi