چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

صاحب علی احرار سرپرست جدید دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بوکان شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ قنبر کریم نژاد روز چهارشنبه در همایش فصلی ناظران امین و مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان بوکان افزود: شورای نگهبان وابسته به قوای سه گانه کشور نیست و بر اساس قانون بر اجرای صحیح قانون اساسی در کشور نظارت می

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14232
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ قنبر کریم نژاد روز چهارشنبه در همایش فصلی ناظران امین و مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان بوکان افزود: شورای نگهبان وابسته به قوای سه گانه کشور نیست و بر اساس قانون بر اجرای صحیح قانون اساسی در کشور نظارت می کند.

*/* وی در خصوص وظایف شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: یکی از وظایف شورای نگهبان، نظارت بر قوانین و مقررات شامل نظارت شرعی بر اصول قانون اساسی، نظارت شرعی و قانونی بر مصوبات مجلس، نظارت شرعی بر قوانین و مقررات گذشته و نیز نظارت شرعی بر مقررات و مصوبات قوه مجریه است.

/*/ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی افزود: از سایر وظایف و اختیارات شورای نگهبان می توان به تفسیر قانون اساسی و نظارت بر داوطلبی، انتخابات و همه پرسی شامل نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان، نظارت بر داوطلبی و انتخابات ریاست جمهوری، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز نظارت بر همه پرسی های عمومی یاد کرد.

*/*/ وی به وظایف شورای نگهبان در زمان غیر از انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: اصلی ترین فعالیت شورای نگهبان در زمان غیر انتخابات انجام کارهای اجرایی همچون رصد انتخاباتی و تکمیل اطلاعات از تمامی فعالان سیاسی به صورت مستمر به منظور انجام امانت داری به نحو شایسته و درست است.

/*/ وی گفت: در تمام کشورهایی که قانون اساسی دارند، ارگانی وجود دارد که بر نحوه اجرای قانون نظارت می کند و این کار در نظام جمهوری اسلامی ایران که قانون اساسی دارد و بر اساس دین مبین اسلام نیز پایه ریزی شده است، توسط شورای نگهبان قانون اساسی صورت می گیرد.

*/*/ در پایان این مراسم از زحمات ۱۴ ساله مصطفی نوربخش به عنوان سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بوکان تجلیل شد و صاحب علی احرار به عنوان سرپرست جدید دفتر بوکان به مدت سه سال معرفی شد.

در استان آذربایجان غربی ۱۲ هزار ناظر امین فعال و نیمه فعال انتخاباتی وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی

نفتکش ایرانی به‌طور کامل در آبهای چین غرق شد
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi