شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ صبح امروز بر روی رسانه€Œها خبری مبنی بر ارائه طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته€Œای با بیش از ۶۰ امضا به هیأت رئیسه مجلس منتشر شد، پس از این موضوع تعدادی از نمایندگان مجلس که از امضا کنندگان این طرح نیز بودند، با رد اقدامات طراحان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14231
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بوکان نیوز ؛ صبح امروز بر روی رسانه€Œها خبری مبنی بر ارائه طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته€Œای با بیش از ۶۰ امضا به هیأت رئیسه مجلس منتشر شد، پس از این موضوع تعدادی از نمایندگان مجلس که از امضا کنندگان این طرح نیز بودند، با رد اقدامات طراحان در ارائه طرحی در قابل سه فوریت به هیأت رئیسه، اعلام کردند که اقدام طراحان خودسرانه و بدون هماهنگی امضاکنندگان بوده است.

میرمحمدی:طرح سه فوریتی درباره مذاکرات وجاهت قانونی و منطقی ندارد

*** سیدمحمدحسین میرمحمدی در گفت€Œوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، در انتقاد از اقدام طراحان طرح توقف مذاکرات هسته€Œای و اعتراض جمعی از امضا کنندگان در این رابطه، گفت: تعداد کثیری از نمایندگان طرحی را برای حمایت از تیم مذاکره€Œکننده و مقابله با تهدیدهای کشورهای غربی امضا کردند، اما در آخر شاهد بودیم که طراحان این طرح را در قالب طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات هسته€Œای به هیأت رئیسه ارائه کردند، این در حالی است که اصلا در بالای طرحی که امضا شد، عبارت سه فوریتی نبود.

اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده‌اند 6

 نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح در قالب ماده واحده تنظیم شده و در متن آن آمده بود که این موضوع در اختیار تیم مذاکره‌کننده باشد که اگر وضعیت تهدید از سوی کشورهای غربی تداوم داشت، تیم ایرانی بتواند به سرعت روند مذاکرات هسته ای را متوقف کند.

وی تصریبح کرد: قطعا ارائه و تصویب سه فوریت طرح مذکور به هیچ درست و کارشناسی نیست و به نظر من این اقدام وجاهت قانونی و منطقی ندارد، همچنین این کار از سوی طراحان نباید صورت می €Œگرفت، از این €Œرو من به شخصه امضا خودم را پس گرفته و از این طرح انصراف دادم.

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: با توجه به اینکه در رابطه با تدوین، جمع €Œاوری امضا طرح مذکور تخلفاتی صورت گرفته، این اختیار برای تمام نمایندگان معترض جهت شکایت از طراحان این طرح به هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان محفوظ است.

موسوی €Œنژاد:طراحان به من قول طرح دو فوریتی داده بودند/نمایندگان طرح سه فوریتی را امضا نکردند

همچنین مهدی موسوی نژاد در گفت€Œوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، نیز درباره اعتراض تعدادی از نمایندگان امضا کننده طرح مربوطه، گفت: ما اصلا از نخست هیچ طرحی را با عنوان سه فوریتی امضا نکردیم، بلکه طرحی که جلوی ما گذاشته شد و من امضا کردم، طرحی دو فوریتی بود.

اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده‌اند 7

 نماینده مردم دشستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حتی در موقع امضا به طراحان گفتم که من تنها طرح دو فوریتی را امضا می€Œکنم و آن€Œها به صراحت قبول کردند، اما به نظر می€Œرسد که در پایان طراحان طرح را به صورت سه فوریت به هیأت رئیسه ارائه کردند، از این رو امضا من در طرح تنها عملا ملغی می شود.

بیگلری:طرح کریمی قدوسی به هیچ وجه سه فوریتی نبود/من با ادامه مذاکرات موافق هستم

/// محسن بیگلری در گفت €Œوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره اعتراض امضا کننده طرح مربوط به مذاکرات هسته ای، گفت: متأسفانه طرحی که به نمایندگان برای جمع €Œاوری امضا ارائه شد، طرحی با عنوان طرح سه فوریتی نبود، از طرف دیگر در متن این طرح آمده بود که آمریکا به هیچ وجه حق ندارد که ایران را در مذاکرات هسته€Œای تهدید کند.

اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده‌اند 8

// نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی اکثریت نمایندگان امضاکننده نسبت به اقدام و رویکرد طراحان معترض هستند و من به شخصه چنین طرحی را هیچ وقت امضا نمی کنم، زیرا من با مذاکرات هستهŒای و ادامه آن کاملا موافق هستم و این موضوع بسیار ضروری است.

بیاتیان:اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده€Œاند

// محمد بیاتیان نیز در گفت€Œوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه گفت: متنی که امروز تعدادی کثیری از نمایندگان مجلس امضا کردند، به هیچ وجه در قالب طرح نبود، بلکه توصیه€Œنامه ای خطاب به رئیس€Œجمهور برای توجه به منویات رهبر معظم انقلاب جهت حضور مقتدرانه در مذاکرات هسته ای بودن هیچ€Œگونه تهدید از سوی کشورهای غربی بود€Œ، از این رو طراحان به هیچ وجه حرفی از طرح سه فوریتی در زمان امضا به میان نیاورده اند.

اکثر نمایندگان طرح سه فوریتی برای توقف مذاکرات را امضا نکرده‌اند 9

// نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متأسفانه اقدام طراحان درباره ارائه متن مذکور به عنوان طرح سه فوریتی به هیأت رئیسه برای نمایندگان جای سؤال و تعجب بود، زیرا اکثر نمایندگان متنی با عنوان طرح سه فوریتی را امضا نکرده€Œاند چون این گونه اقدامات به مصلحت کشور نیست.

خانه ملت

پایگاه خبری تحلیلی

برگزاری نشست با نخبگان بسیج در شهرستان بوکان
دنبال کنید

بوکان نیوز

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi