پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

صادرات نفت گاز به تاجیکستان برای نخستین بار

نخستین محموله ۵٠٠ تنی نفت گاز با هدف حضور قوی تر در بازارهای بین المللی به زودی به کشور تاجیکستان صادر می شود. به گزارش خبرنگار ایسنا، سر پرست امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا، با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 14046
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
نخستین محموله ۵٠٠ تنی نفت گاز با هدف حضور قوی تر در بازارهای بین المللی به زودی به کشور تاجیکستان صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سر پرست امور بین الملل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا، با اشاره به این که شرکت ملی پخش هم اکنون با مازاد تولید نفت گاز و نفت کوره در کشور رو برو است، گفت: این شرکت به دنبال بازارهای جدید برای صادرات مازاد فرآورده های نفتی کشور است و بر همین اساس نیز گام بر می دارد.

اسماعیل حشم فیروز از صادرات محموله فرآورده نفتی ۵٠٠ تنی به کشور تاجیکستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: صادرات فرآورده نفت گاز به این کشور برای نخستین بار صورت می گیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن آن، صادرات انواع فرآورده نفتی را به این کشور را گسترش خواهد داد.

به گفته حشم فیروز، هم اکنون تمرکز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور بر دو کشور افغانستان و عراق است به گونه ای که طبق قرارداد جاری با دولت مرکزی عراق، این شرکت روزانه سه میلیون لیتر فرآورده نفتی به این کشور صادر می کند.

وی یادآور شد: مذاکرات اولیه ای نیز درباره صادرات روزانه ۶ میلیون لیتر نفت گاز و ٢,۵ میلیون لیتر نفت سفید به اقلیم کردستان عراق برای مدت یک سال میان دو کشور انجام شده است.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi