جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم توجه تیم مذاکره کننده هسته ای به جمع شدن بساط تهدید

نقوی حسینی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای: لزوم توجه تیم مذاکره کننده هسته ای به جمع شدن بساط تهدید عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگه داشتن سایه تهدید در مسیر مذاکرات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13970
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶


نقوی حسینی با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای:


لزوم توجه تیم مذاکره کننده هسته ای به جمع شدن بساط تهدید


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگه داشتن سایه تهدید در مسیر مذاکرات اقدام اشتباهی بوده و عقلانی نیست گفت:‌ تهدید و مذاکره در کنار هم معنایی ندارد.


لزوم توجه تیم مذاکره کننده هسته ای به جمع شدن بساط تهدید 3

سید حسین نقوی حسینی درباره فرمایشات امروز رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته ای گفت: رهبر انقلاب امروز نیز مجددا بی معنا و غلط بودن طرح تهدیدات در کنار مذاکرات را مورد اشاره قرار دادند به این معنا که  نمی توان از یک سو دعوت به مذاکره کرد و مدعی حل مسئله مذاکره شد و از سوی دیگر تهدید به حمله نظامی و روی میز بودن راه حل نظامی کرد.


وی با تاکید بر اینکه نگه داشتن سایه تهدید در مسیر مذاکرات اقدام اشتباهی بوده و عقلایی نیست تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند با چنین مذاکره ای که در سایه تهدید صورت گیرد موافق نیستیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان باید به جمع شدن بساط چنین تهدیداتی توجه کند و دیگر کسی آن را تکرار نکند و یا اینکه در صورت تکرار مذاکرات ادامه نیابد به دلیل اینکه تهدیدو مذاکره در کنار هم معنایی ندارد.


نقوی حسینی گفت: رهبر انقلاب تاکید مجددی روی حفظ هویت، اقتداروعظمت ملت ایران در طول مذاکرات داشتند که این موضوع با رعایت خطوط قرمز ایران درارتباط با مذاکرات به دست خواهد آمد  و اینکه حاضر نیستیم در قبال کسب برخی امتیازات عزت و اقتدار ملت خود را خدشه دار کنیم.

مصوبه رفع محدودیت منابع مالی توسط بانکهای استان اجرایی شود
دنبال کنید


وی معتقد است: تراز قابل سنجش مذاکرات عزت ملی و اقتدار ملت ایران است و کل مذاکرات باید در جهت حفظ این تراز صورت گیرد.


گفتنی است رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار با معلمان فرمودند:  “ملت ایران مذاکره زیر سایه‌ی تهدید را برنمی‌تابد. آمریکا اگر نیازش به مذاکره بیشتر از ایران نباشد، کمتر نیست.


ایشان همچنین تصریح کردند: با مذاکراتی که زیر شبح تهدید باشد موافق نیستم. مذاکره‌کنندگان بروند با رعایت خطوط قرمز مذاکره کنند، لکن تحمیل و تحقیر و تهدید را قبول نکنند”./


پایان پیام


منبع: 
خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi