چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

لزوم برخورد جدی و اصولی با پدیده تروریسم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،«یژی یان وندرلیخ» نایب‌رئیس مجلس سنای لهستان بعدازظهر دوشنبه (۱۴ اردیبهشت) با وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد. احمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب تاریخی روابط دو کشور گفت: وجود ذهنیت تاریخی مثبت دو ملت به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13904
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶


به گزارش خبرگزاری خانه ملت،«یژی یان وندرلیخ» نایب‌رئیس مجلس سنای لهستان بعدازظهر دوشنبه (۱۴ اردیبهشت) با وحید احمدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد.


احمدی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب تاریخی روابط دو کشور گفت: وجود ذهنیت تاریخی مثبت دو ملت به یکدیگر و ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و لهستان بسترهای فراوانی برای توسعه و گسترش مناسبات فیمابین فراهم کرده است.


وی در ادامه افزود: مجالس دو کشور می‌توانند به افزایش ارتقای ارتباطات به ویژه روابط پارلمانی فیمابین کمک نمایند.


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه را خطری برای تمامی کشورهای جهان دانست و تصریح کرد: برخورد دوگانه و استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی و کمک‌های مالی و تسلیحاتی کشورهای قدرتمند دنیا و برخی کشورهای منطقه به گروه‌هایی مانند داعش امنیت جهانی را به مخاطره می‌افکند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه ائتلاف آمریکا و چند کشور اروپایی برای مبارزه با گروه‌های تروریستی را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: تقسیم‌بندی گروه‌های تروریستی به خوب و بد هیچ کمکی به از بین بردن تروریسم نخواهد کرد و باید یک برخورد جدی و اصولی با پدیده تروریسم انجام گیرد.


رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و لهستان در پایان تبادل هیات‌های سیاسی و پارلمانی میان ایران و لهستان را فرصتی برای آشنایی و آگاهی بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی در دو کشور دانست و بر رایزنی‌های مشترک فیمابین تاکید کرد.

آقای وزیر ممیزی کتاب را جدی‌تر بگیرد
دنبال کنید


در ادامه این دیدار یژی یان وندرلیخ نایب‌رئیس مجلس سنای لهستان، ایران را یک قدرت بزرگ در منطقه خواند و گفت: مقامات عالیرتبه لهستان بر توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران تاکید ویژه‌ای دارند و سفر هیات عالیرتبه اقتصادی لهستان به تهران در همین راستا تلقی می‌گردد.


وی در ادامه ظرفیت‌های فراوان اقتصادی در ایران و رشد خوب اقتصادی لهستان در سال‌های اخیر را فرصتی برای گسترش مراودات اقتصادی فیمابین دانست و افزود: باید با برنامه‌ریزی دقیق اقتصادی کاهش حجم تجاری سال‌های اخیر میان دو کشور را جبران کرد.


یژی یان وندرلیخ همچنین گسترش گروه‌های تروریستی را خطری برای صلح و ثبات جهانی دانست و بر مبارزه فراگیر و مستمر تمام کشورهای جهان با پدیده تروریسم تاکید کرد.


وی در پایان سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران به لهستان را فرصتی مغتنم برای توسعه مراودات دوستانه میان دو کشور ذکر کرد./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi