چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

نوشتن یک هنر فردی است ، هر کس دغدغه ی ذهنی نداشته باشد تعهد صنفی ندارد

نشست انتخابات انجمن اهل قلم گچساران با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و اعضای اهل قلم در پلاتوی شهید مندنی پور آن اداره برگزار شد. در این نشست مدعوین جلسه ، نمایندگانی از طرف نویسندگان ، شاعران ، اصحاب رسانه و پژوهشگران بودند که به دعوت آقای نوروزی وهماهنگی آقای حجازی حضور

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13614
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

کرونا :

نوشتن یک هنر فردی است ، هر کس دغدغه ی  ذهنی نداشته باشد تعهد صنفی ندارد

نشست انتخابات انجمن اهل قلم گچساران با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران و اعضای اهل قلم در پلاتوی شهید مندنی پور آن اداره برگزار شد.

در این نشست مدعوین جلسه ، نمایندگانی از طرف نویسندگان ، شاعران ، اصحاب رسانه و پژوهشگران بودند که به دعوت آقای نوروزی وهماهنگی آقای حجازی حضور یافتند .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت:آنچه انجمن ها را از تشکلهای خودشان دور کرده است عدم استقلال کاری و عدم وجود مولدی جهت اجرای برنامه های پیدایشی بود.
نوروزی گفت:با دوستان اهل ادب و قلم مشورت نموده و تصمیم گرفتیم شرایطی ایجاد شود که گرایشهای مختلفی از رسانه ها ، نویسندگان ، شعرا ، سیاسیون ، اقتصاددانها و..که دستی به قلم دارند در به وجود آمدن تشکل جدید که ۴ تا ۵ سال از موعد اولیه آن گذشته شرکت کنند که تکلیف انجمن مشخص شود.
وی افزود:ما نیروهای زبده ای در تمام رشته ها در سطح شهرستانی ، استانی وملی داریم که باید طبق برنامه ریزی سال ۹۴ ساماندهی شوند.طبق اساسنامه وزارتی و مدون انجمن و بر اساس آن موارد طرح دوستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نوروزی گفت:امید است بتوانیم در قالب اندیشه وتمام آنچه خداوند به آن سوگند یاد نموده توانی مضاعف در راه تعالی ایران عزیزمان داشته و از کیان و فرهنگ سرزمینمان با سلاح قلم دفاع کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ادامه داد: جهت تشکیل این انجمن و تهیه تدارکات لازم و جایگاه مورد نیاز جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی و پشتیبانی لازم را انجام خواهد داد.
در ادامه نشست یک یک اعضای انجمن نظرات خود را به سمع آقای نوروزی و حضار رساندند.
آقای دانشور شاعر گفت: خوب است در فرصت به دست آمده برای تعیین برنامه عضوگیری شهرت در نوشتن متون متفاوت اجتماعی اقتصادی مذهبی سیاسی تالیف مقاله شعر و داستان تمام تلاش خود را به کار گیریم .
طاهره اسکندری نویسنده نسبت به عدم حضور افراد نویسنده و شاعران انجمن اعتراض کرد و خواهان رسیدگی بهتر جهت حضور عمومی افراد واطلاع رسانی بهتر شد.
نوروزی در پاسخ به اعتراض وی گفت: نوشتن یک هنر فردی است و هر کس دغدغه ی ذهنی نداشته باشد تعهد صنفی ندارد .
استاد حسن بهرامی در مقایسه حضور پر رنگ انجمن شاهنامه گچساران را الگویی برای دیگر انجمن ها عنوان نمود و گفت: نشستهای این انجمن هر هفته به طور مستمر و با برنامه ریزی دقیقی پیگیری وی شود و اعضای این انجمن روز به روز بیشتر می شود.حضور اساتید مجرب و ذوق شرکت کنندگان این نشست می تواند الگوی مثبتی برای دیگر انجمن ها باشد.
بهرامی گفت: اعضای تاتر و سینما همواره در طول سال تولیدات ملی و حضور مستمری دارند و این یک سوال بزرگ است که دلیل عدم حضور انجمن اهل قلم و کوتاهی برگزاری این نشستها در چیست؟ باید با جان سختی بمانیم تا همه رسمیت ما را بدانند.اگر این انجمن بودجه و هزینه کافی داشته باشد با نیمی از هزینه هایی که غیر حرفه ای هزینه می شود می توان بهترین منابع را در اختیار اهل قلم قرار داد تا تولیدات نوشتاری به سطح مطلوب برسد.

فریاد پیشکسوت ورزش در سفر وزیر ورزش و جوانان به گچساران
دنبال کنید

بهرامی در پایان گفت سالها به نقد و نصیحت عادت کرده ایم اینک کسی از جنس ما آمده باید تفاوت و کیفیت را تجربه کنیم.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به بهرامی خاطر نشان کرد: هدف ما رسیدن به تفاهم گروهی است نه بیان تفاوتها و ایجاد اتحاد با حضور افراد فرهیخته در کنار علاقمندان هر رشته نقطه عطفی در پایداری حضورها و نشستهاست.قانون ایرادی ندارد ، یقینا ایراد از ما و مطالبه های ما از حق و حقوق ماست.
صابر محمدی رییس خانه نمایش گچساران گفت: انجمن شعر و داستان با انجمن اهل قلم متفاوت هستند که در آن فرهنگ نوشتن در روزنامه نگاری و درج مقالات مسایل مذهبی اقتصادی فرهنگی نهادینه می شود .شش ماهه اول مقالات درج شده را بررسی می نمایند تا بدانند مطالب از چه جنسی است و پس ازآن سمیناری علمی جهت اثبات مقالات برگزار می کنند.
آقای علی محمد آقایی برگزیده مقاله برتر کنگره ملی بی بی حکیمه گفت: باید احترام به ساختار اسلامی تشکلها سرلوحه کار واقع شود .
یکی دیگر از اعضا گفت: تعریف انجمن اهل قلم و آسیب شناسی ساختارش تکرار مکررات است می توان تشبیه تسبیح و مهره های تسبیح را برای انجمن و اعضایش برد باید با ایجاد بستر مناسب به ۸ سال نا به سامانی پایان داد و شروعی با ذوق و سلیقه و خروجی موفقی داشته باشیم.۸ سال از صدور حکم اداری و رسمی برای انجمنها از سوی اداره کل ارشاد می گذرد و این اقدام ضروری است.
نوروزی با بررسی صحبت اعضا قول همکاری و مساعدت معقول در حیطه وظیفه ی اداری را داد .
در پایان با رأی گیری اعضای اصلی به ترتیب :
۱-حسن بهرامی با ۱۸ رأی
۲-بهنام عکاشه ۱۵ رأی
۳-حسام رحمانی ۱۲ رأی
۴-محمدپورفتح ۱۱ رأی
۵-مشترکا آقای آقایی و حاج زواره کاییدی ۱۰ رأی
۶-علیبازیپور ۸ رأی
۷-میلاد محمدی۶ رأی
منتخب و استاد حسن بهرامی به عنوان رئیس انجمن اهل قلم انتخاب شد.
این انتصاب شایسته را به استاد حسن بهرامی تبریک می گوید.

تشکر وزیر کشور از مردم برای اجرای دستورالعمل های بهداشتی در عزاداری‌های محرم
دنبال کنید

 

خبرنگار: نرگس احمدپور

۲۰۵۳ ۲۰۱۵۰۴۲۸۱۵۰۵۳۲ IMG_0279 ۲۰۵۳۳ ۲۰۱۵۰۵۳۲

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi