شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در آستانه شروع رشد اقتصادی هستیم/ پایداری یک برند در گرو جلب اعتماد مصرف کننده

  نقره کار شیرازی با اشاره به لزوم پایداری یک برند در بازار گفت: برندی پایدار است که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و نیز توجه به اخلاق کسب و کار را در نظر گرفت. حسین نقره‌کار شیرازی دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، در اولین کنفرانس برند پایدار که بعد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13414
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

کرونا :

در آستانه شروع رشد اقتصادی هستیم/ پایداری یک برند در گرو جلب اعتماد مصرف کننده

 

نقره کار شیرازی با اشاره به لزوم پایداری یک برند در بازار گفت: برندی پایدار است که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرده و نیز توجه به اخلاق کسب و کار را در نظر گرفت.

حسین نقره‌کار شیرازی دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران، در اولین کنفرانس برند پایدار که بعد از ظهر امروز در سالن  همایش های صدا و سیما برگزار شد گفت: هم‌اکنون در آستانه یک تحول عظیم  اجتماعی هستیم که حاصل آن در ساختار اقتصادی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اثرات مثبتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم تلاش ایران در عرصه بین المللی که گواه بارزی در صدق و پایداری ایران است نتیجه بخش باشد و آثار آن را در صحنه اقتصادی نیز شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه فضای اقتصادی کنونی بسیار حساس است گفت: هم‌اکنون در آستانه شروع رشد اقتصادی هستیم و از رشد منفی اقتصادی در سالهای گذشته با تلاش شبانه روزی مسئولان روز به روز شاهد تحولی در این بخش می‌باشیم.

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اهمیت برند در اقتصاد گفت: در شرایطی صحبت از برند برتر و پایداری آن در اقتصاد می‌کنیم که رقبای ما در عرصه بین المللی سالهاست قدمهای موثری در این بخش برداشته‌اند و امروز کار ما بسیار سخت شد.

نقره کار شیرازی تصریح کرد: بیرون آوردن یک برند و یک محصول از طبقات سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها و جایگزین کردن یک محصول و برند 

دیگر در شرایطی که رقبای ما با ابزارهای اقتصادی در دست داشتند سالها بر بازارهای بین‌المللی حکمرانی کردند کار بسیار سختی است.

وی ادامه داد: البته نباید از سرمایه عظیم ملی غافل شد و مردم ما ثابت کرده‌اند که در سخت‌ترین شرایط نیز می‌توانند جایگاه‌ خود را حفظ کنند.

دبیر کل اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در ده سال گذشته ما در شرایط سختی به سر بردیم که بیشترین آثار آن در اقتصاد بوده و در این بخش ما مشکلاتی را شاهد بودیم و نمی‌توان از مشکلات داخلی نیز در این بخش چشم پوشی کنیم چرا که بعضی اوقات آثار آن بیشتر از مشکلات بین المللی بوده.

به گفته دبیر کل اتاق بازرگانی باید در بخش اقتصاد کار مردم به خودشان واگذار شود و مردم جایگاه خود را در عرصه اقتصاد پیدا کنند و هر کشوری که در این بخش امور را به مردم واگذار کرده شاهد رشد و شکوفایی بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود بر اهمیت پایداری برند نیز تصریح کرد و گفت: یک برند پایدار نمی‌شود مگر به جلب اعتماد مصرف کننده و مردم.

وی افزود: نباید در بخش صادرات پس از مدت زمانی که کالا را به کشوری صادر کردیم و توفیق نسبی به دست آوردیم جهتمان عوض شود بلکه باید اعتماد سازی در این بخش انجام شود و با صداقت اعتماد مصرف کننده را جلب کنیم.

وی به این نکته نیز تاکید کرد: که برندی پایدار است که به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کرده و توجه به اخلاق کسب و کار را سر لوحه کار خود قرار دهند.

نقره کار شیرازی تصریح کرد: نباید در نقش برند‌سازی کار را آسان‌ فرض کنیم چرا که در این بخش رقبای بسیار قوی داریم اما مردم ما ثابت کردند که هر چه عرصه سخت‌تر شوند حضور ما نیز پر رنگ‌تر می شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همسایه در بخش صادرات گفت: متاسفانه در سالهای گذشته از بازار کشورهای همسایه غفلت کردیم در حالی که برندها و کالاها  و محصولات ما توان حضور در سخت‌ترین بازارها را نیز داشته است.

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi