پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نمی توان به قیمت توسعه صادرات؛ بوفالو را در سفره ایرانی و بره مرغوب ایرانی را بر سر سفره دیگران بگذاریم

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا؛ سید راضی نوری افزود: هرچند رونق بخش صادرات از اهمیت خاصی در اقتصاد کشور برخوردار است اما در کنار آن باید واردات را نیز به درستی مدیریت کنیم.چ وی افزود: کسب جایگاه یک کشور موفق صادرکننده در منطقه و جهان برای ایران بسیار با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13378
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷


به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از ایرنا؛ سید راضی نوری افزود: هرچند رونق بخش صادرات از اهمیت خاصی در اقتصاد کشور برخوردار است اما در کنار آن باید واردات را نیز به درستی مدیریت کنیم.چ

وی افزود: کسب جایگاه یک کشور موفق صادرکننده در منطقه و جهان برای ایران بسیار با اهمیت است اما داشتن تراز بازرگانی مثبت و جامعه سالم نیز مهم می باشد.

وی افزود: گاهی لازم است گوشت و مواد پروتئینی را صادر کنیم و برای رفع نیاز جامعه نیز واردات داشته باشیم اما بیش از توجه به کسب منافع اقتصادی باید به سلامت مردم و استانداردهای لازم در مواد غذایی وارداتی توجه کنیم.

نماینده مردم شوش دانیال در مجلس تاکید کرد که دستگاههای نظارتی و مسئول باید اطمینان مردم در خصوص سالم بودن کالاهای عرضه شده را جلب و شرایطی فراهم کنند که مصرف کننده داخلی از سلامت فرآورده غذایی که با سلامت او ارتباط دارد، مطمئن باشد و اعتمادش از واردکننده سلب نشود.

وی با بیان اینکه در بعضی موارد برخی افراد و تجار داخلی برای کسب منافع شخصی خود اقدام به واردات کالاهای غیربهداشتی و بی کیفیت می کنند، افزود: ما نمایندگان مردم مخالف این هستیم که افرادی ذینفع برای سود حداکثری خود واردات غیراصولی داشته باشند و معتقدیم باید مرزهای کشور بیشتر کنترل شود و ستاد مبارزه با قاچاق کالا نظارت خود را تشدید کند.

این نماینده مجلس افزود: البته به نظر می رسد واردات گوشت بوفالو از مجرای قانونی صورت گرفته که در آن صورت؛ سازمان دامپزشکی باید قبل از صدور مجوز برای واردات گوشت بوفالو؛ الزامات بهداشتی و سلامت دام را ارزیابی و موضوع را با حساسیت بیشتری بررسی کند تا در واردات ما خواسته ملت و در شان ملت باشد و سلامت مصرف کنندگان را تامین کند.

لازم به ذکر است؛ مهدی خلج رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به واردات گوشت بوفالو به کشور گفت: این محصول اواخر سال گذشته به مقدار خیلی ناچیز در حدود ۸۰۰ تن از هند و فقط برای تولید فرآورده های گوشتی وارد شده است و این گوشت فقط برای مصارف کارخانجات تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود.

این درحالی است که سال گذشته ۲۳٫۲ هزار تن گوسفند مرغوب زنده ایران صادر شد که ارزش این صادرات برای کشور ۱۱۵٫۳ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام

مراسم بهره برداری از راه آهن خواف- هرات انجام گرفت
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi