پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

‘ مرغ تخم خودش را خورد ‘ به هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشی ایران راه پیدا کر

اورنگ نارکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گچساران اظهار داشت : یک نمایشنامه از این شهرستان به نام ‘ مرغ تخم خودش را خورد ‘ به هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران راه پیدا کردکه از پنجم تا ۱۰ اردیبهشت امسال در کیش نمایش داده می شود. نارکی بیان کرد: نمایشنامه ‘ مرغ تخم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13270
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

کرونا :

‘ مرغ تخم خودش را خورد ‘ به هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشی ایران راه پیدا کر

اورنگ نارکی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گچساران اظهار داشت : یک نمایشنامه از این شهرستان به نام ‘ مرغ تخم خودش را خورد ‘ به هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران راه پیدا کردکه از پنجم تا ۱۰ اردیبهشت امسال در کیش نمایش داده می شود.
نارکی بیان کرد: نمایشنامه ‘ مرغ تخم خودش را خورد ‘ کاری است از گروه هنری سفیر گچساران به نویسندگی اورنگ نارکی ، کارگردانی مسلم نارکی و هنرمندی هنرمندان گروه تاتر سفیر که در این نمایشنامه هانیه کردلو، امین محبی، مرضیه صفری، زهرا افشین زاده، پگاه زنیان زاده، محسن جلالی و روح الله بخشایی ایفای نقش می کنند.
نارکی ابراز کرد: این نمایشنامه به معضلات و آسیب های اجتماعی و مشکلات نوزادان معلول در خانواده ها می پردازد.
گروه هنری سفیر از سال ۱۳۷۲ به مدیرت اورنگ نارکی تشکیل شده و تاکنون با بیش از ۴۰ نمایش در جشنواره های ملی و بین المللی حضور داشته که از این میان می توان به نمایش ‘کابوس زنی در خواب’ اشاره کرد که در سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران حضور داشت.
گفتنی است : ۲۸۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران ارسال شد که از این تعداد ۲۰ اثر پذیرفته شد و تنها نمایشی است که ازکهگیلویه و بویراحمد به این جشنواره راه یافته است.

 

برگزاری جشنواره به همراه  نقد و بررسی نمایش ها

گروهی متشکل از حمید مرادویسی (دبیر پانزدهمین دوره جشنواره)، ناصر حبیبیان (دبیر دوازدهمین دوره جشنواره)، سیاوش قائدی (دبیر هفدهمین دوره جشنواره) و حمید کاکا سلطانی (عضو هیات بازبینی دوره پنجم جشنواره) نمایش‌های حاضر در بخش مناطق هجدهمین دوره را نقد می‌کنند.

نزاع منجر به قتل در تهران/ قاتل جوان با شلیک ماموران زمین گیر شد
دنبال کنید

این چهار منتقد در پایان هر روز برگزاری جشنواره به همراه گروه اجرا کننده نمایش‌ها به نقد و بررسی آثار به صحنه رفته می‌پردازند.

برای نخستین بار است که تعدادی از دبیران ادوار گذشته جشنواره تئاتر دانشگاهی همراه یکدیگر با این رویداد همکاری می‌کنند.

 بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی از ۵ الی ۱۰ اردیبهشت ماه با حمایت سازمان منطقه آزاد و معاونت گردشگری کیش به دبیری امیر مرسلی برگزار می‌شود.

 

معرفی داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران، رویا تیموریان، مسعود رایگان، محمد امیر یاراحمدی، کوروش نریمانی و مهدی سلطانی به عنوان داوران بخش مناطق هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران معرفی شدند.

هیات بازبینی این بخش متشکل از شهرام کرمی، نیما دهقان و ناصح کامگاری ۲۰ اثر نمایشی از استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، مازندران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس و آذربایجان شرقی را برای حضور در بخش مناطق انتخاب کردند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi