جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعامل سازنده بین قوا در دستورکار دولت و مجلس/ضرورت تقویت همدلی در مساله هسته ای

به گزارش خبرگزاری خانه ملت در پنجمین نشست مشترک دولت و مجلس جمعی از نمایندگان قوه مقننه  ومعاون پارلمانی رییس جمهور سخنرانی و به بیان نکاتی در مورد مسائل روز کشور و لزوم تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات پرداختند . انصاری: تعامل سازنده با مجلس دستور کار دولت است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13136
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷


به گزارش خبرگزاری خانه ملت در پنجمین نشست مشترک دولت و مجلس جمعی از نمایندگان قوه مقننه  ومعاون پارلمانی رییس جمهور سخنرانی و به بیان نکاتی در مورد مسائل روز کشور و لزوم تعامل دولت و مجلس برای حل مشکلات پرداختند .


انصاری: تعامل سازنده با مجلس دستور کار دولت است


مجید انصاری در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به نمایندگان مجلس و اعضای هیأت دولت گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام‌گذاری شده است که دولت به معنای عام کلمه همه نظام و مسئولین را شامل می‌شود و در معنای خاص نیز این جلسه نمادی از همدلی و همزبانی اعضای دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.


معاون پارلمانی رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه براساس سیاست اصولی دولت و تأکیدات دکتر روحانی از ابتدای تشکیل دولت، تعامل سازنده دولت و مجلس دستور کار دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: برهمین اساس، جلسات مشترک بین وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در کمیسیون‌ها، صحن علنی مجلس و همچنین در وزارتخانه‌ها در یک سال و چند ماه گذشته راهگشا برای دولت و منشأ برکات برای ملت بوده است.


انصاری با اشاره به آخرین سال فعالیت مجلس نهم، گفت: اکنون بلوغ مجلس در قانونگذاری را شاهد خواهیم بود و باید از این فرصت در جهت تصویب قوانین کارگشا و همکاری دولت و مجلس برای رسیدن به اهداف بلند نظام استفاده کنیم.


 


حداد عادل: به مذاکره‌کنندگان اعتماد داریم؛ دلواپس خدعه دشمن هستیم


غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به برگزاری پنجمین نشست در آغاز سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، گفت: مجلس همدل، همزبان و همراه دولت است و نمونه آن را می‌توان در تصویب بودجه سال ۱۳۹۴ مشاهده کرد به طوری که امسال بودجه از هر سال دیگری راحت‌تر تصویب شد.

اکثر سواحل دیوارکشی شده/ دریا به ملک خصوصی عده‌ای خاص تبدیل شده است
دنبال کنید


وی به مسأله هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: مسأله هسته‌ای که موضوع مشترک ملت، دولت و مجلس است، ظرفیت دو قطبی کردن جامعه ما را دارد و ضرورت دارد با همدلی و همزبانی از بروز آن پرهیز کرد.


حداد عادل، نگرانی، دلواپسی و دغدغه نسبت به مسأله هسته‌ای را ناشی از اهمیت موضوع دانست و خاطرنشان کرد: به نوبه خود احساس دلواپسی می‌کنم، اما به تیم مذاکره‌کننده اعتماد داریم و می‌دانیم فرزندان راستین مملکت در جهت منافع و مصالح کشور گام برمی‌دارند اما باید همواره دلواپس نیرنگ و خدعه دشمن بود.


رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، برخی جزییات مذاکرات ایران با برخی قدرت‌ها در سالیان گذشته را یادآور شد و گفت: آن چیزی که می‌تواند وحدت ملی را حفظ کند همدلی، همزبانی، گفت‌وگو و گوش کردن به نقدهای سازنده است.


وی لغو تحریم‌ها همزمان با امضای توافق را ضروری خواند و افزود: در طول مذاکرات باید بر موضع رهبری معظم انقلاب و موضع شجاعانه رییس جمهوری در این باره پافشاری کرد، ضمن آنکه مجلس شورای اسلامی از موضع دولت در قبال تحولات یمن حمایت می‌کند.


 


جلالی: تعامل سازنده قوا باید تقویت شود


کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه امیدوارم براساس منشور اخوت که از سوی مقام معظم رهبری تشریح شد، در کنار هم از چالش‌های بی‌مورد پرهیز کرده و به امور اصلی کشور بپردازیم، گفت: در دولت یازدهم حرمت قوا حفظ شده و تعامل مطلوبی بین قوا جریان دارد که باید تقویت شود.


جلالی افزود: در نتیجه انتخابات سال ۹۲ یک اجماع عمومی در کشور درباره مسایل و مشکلات کشور وجود داشت که این برای دولت یک ظرفیت مناسب بوده و باید به شکل بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

رفتار انگلیس در زمینه دخالت امورداخلی ایران باید تغییر کند
دنبال کنید


رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: قطعاً طرف مقابل متناسب با احتمالات مختلف در پایان مذاکرات سناریوهای مختلف تهیه کرده است و لازم است ما نیز بر این موضوع مهم تمرکز کنیم.


جلالی با برشمردن برخی از مهم‌‌ترین مشکلات کشور در زمینه‌های کاهش میزان بهره‌وری، بیکاری، وضعیت نامطلوب زیست‌محیطی در کشور، خروج گسترده سرمایه انسانی و ثروت از کشور و وضعیت نامناسب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که باوجود تلاش‌های دولت برای اصلاح رویه، پرداخت یارانه‌ها صرفاً به نظام توزیع پول تبدیل شده است، خواهان پرهیز از جنجال‌های بیهوده در کشور و توجه به حل مشکلات اصلی کشور شد تا از ناحیه ناکارآمدی در اداره کشور آسیبی به وجهه اسلام نیز وارد نیاید.


 


تاجگردون: بسته شدن فضای سیاسی به مردم آسیب می‌رساند


همچنین غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به همکاری‌های سازنده دولت و مجلس در سال گذشته گفت: اگر از نقاط مشترک بین دولت و مجلس استفاده شود، در ادامه کار مجلس تا پایان سال جاری شاهد رشد و شکوفایی بیشتر کشور خواهیم بود.


وی با بیان اینکه حمایت‌های مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای شرایطی را بوجود آورد که نباید دلواپس باشیم، اظهار داشت: ترس اصلی به شکل عام این است که با تبدیل این موضوع ملی به موضوعی در رقابت سیاسی ، جامعه دو قطبی شود.


تاجگردون اضافه کرد: همه مایل هستیم با توجه به شرایط کنونی جامعه، دولت و مجلس در فضایی مثبت با یکدیگر کار کنند.


وی توسعه فضای سیاسی در کشور را خواست نمایندگان مجلس از دولت عنوان کرد و افزود: باید با همدلی و همکاری اجازه ندهیم که بخش‌های مختلف جامعه آسیب ببیند و اگر فضای سیاسی در کشور بسته شود قطعاً‌ همه آسیب خواهیم دید./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi