پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش قیمت نفت با افزایش تولید نفت عربستان

قیمت نفت در بازارهای جهانی با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تولید نفت عربستان در ماه مارس ۸۱ سنت کاهش یافت و ۵۸.۲۹ دلار معامله شد. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفتی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13016
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
قیمت نفت در بازارهای جهانی با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تولید نفت عربستان در ماه مارس ۸۱ سنت کاهش یافت و ۵۸.۲۹ دلار معامله شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، با انتشار گزارشی مبنی بر افزایش بیش از انتظار ذخایر نفتی آمریکا و افزایش تولید نفت عربستان در ماه مارس، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت.

این کاهش در حالی رخ داده است که قیمت نفت روز گذشته افزایش یافت.

بن لی بران تحلیلگر بازار نفت در سیدنی گفت، ما نیازمند یک افزایش بسیار بزرگ در تقاضا هستیم تا فزونی عرضه را جبران کند. در حال حاضر، با اشباع بازار روبرو هستیم.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۸۱ سنت کاهش ۵۸.۲۹ دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با ۱.۲۱ دلار ۵۲.۷۷ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

هر دو نوع نفت در دو جلسه گذشته با افزایش‌های قابل توجهی روبرو شدند اما هنوز نسبت به ژوئن گذشته ۵۰ درصد کمتر هستند.

آمارهای موسسه آمریکن پترولیوم نشان داد که ذخایر نفتی آمریکا هفته گذشته به ۱۲.۲ میلیون بشکه رسیده است.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان روز گذشته اعلام کرد که تولید این کشور احتمالا در حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند. تولید نفت عربستان در ماه مارس رکورد ۱۰.۳ میلیون بشکه در روز را ثبت کرده است.

همچنین وی ادامه داد، عربستان آماده است تا قیمت‌ها را بهبود دهد اما تنها در شرایطی این کار را می‌کند که دیگر تولیدکنندگان خارج از اوپک نیز در این زمینه تلاش کنند.

سبقت گاز ایران از روسیه
دنبال کنید

هانس وان کلیف اقتصاددان ارشد انرژی گفت، اوپک سطح تولید خود را کاهش نخواهد داد؛ درحقیقت سطح تولید آن با بازگشت ایران حتی افزایش نیز خواهد یافت.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi