پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توسعه جایگاههای "سی ان جی" بر مبنای تقاضای بازار

احداث و توسعه جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) بر اساس برنامه مدون و بر مبنای تقاضای بازار پیش می رود. مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که سرعت پیشرفت اجرای هر پروژه در ابتدای مسیر آن، آهسته است و پس از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 13010
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۵۱
احداث و توسعه جایگاههای عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) بر اساس برنامه مدون و بر مبنای تقاضای بازار پیش می رود.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که سرعت پیشرفت اجرای هر پروژه در ابتدای مسیر آن، آهسته است و پس از مدتی شتاب می گیرد و دوباره در انتها کاهش می یابد،به خبرنگار شانا، گفت: شرکت ملی پخش نیز با بیش از ٩٠ درصد پیشرفت در موضوع احداث جایگاههای سی ان جی، هم اکنون در انتهای مسیر این پروژه قرار گرفته است.

امیر وکیل زاده با اشاره به افزایش شمار جایگاههای سی ان جی در دو سال گذشته (بهره برداری از ٢۵٠ جایگاه از سال ٩٢ تاکنون) تصریح کرد: تقاضا و مصرف، شاخصهای مهمی هستند که افزایش شمار جایگاههای سی ان جی بر مبنای آنها صورت می گیرد.

وی همچنین از میانگین کارکرد هر کمپرسور عرضه این سوخت پاک به مدت روزانه هفت ساعت خبر داد و افزود: این کمپرسورها ظرفیت کارکرد تا ١۴ ساعت و به تبع آن توان عرضه دو برابر سوخت کنونی را نیز دارا هستند.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرد:بر این اساس، بدون اضافه کردن شمار جایگاهها، سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان به راحتی تامین می شود

به گفته وکیل زاده، هم اکنون روزانه نزدیک ٢٠ میلیون مکعب گاز طبیعی فشرده در کشور مصرف می شود.

وی بر توسعه هدفمند جایگاههای سی ان جی در کشور تاکید و گفت: رویکرد شرکت ملی پخش معطوف بر این است که جایگاه سی ان جی در مناطقی که نیاز بیشتری به این سوخت در آنها احساس می شود (کارکرد کمپرسورهای آن بیش از هفت ساعت در روز است) احداث شود.

دستگاه‌های اجرایی سازوکاری ایجاد کنند که هر روز شاهد شکایت برای مسائل شهری و تأمین اجتماعی نباشیم
دنبال کنید

به گفته مدیر طرح توسعه احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، توسعه بی رویه و بدون برنامه جایگاهها موجب کاهش میزان فروش آنها و در نتیجه متضرر شدن جایگاهداران خواهد شد.

وکیل زاده با تاکید دوباره بر احداث هدفمند جایگاههای سی ان جی، مسایل حقوقی، عملیاتی، همچنین وجود معارض در برخی جایگاههای در دست احداث را از جمله عوامل تاثیر گذار بر ساخت و توسعه در این بخش برشمرد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi