پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برنامه ویژه نفتی ایران در اروپا

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تشریح برنامه ویژه نفتی ایران در اروپا، گفت: برنامه صادرات سالانه ۵ میلیارد دلار محصول پتروشیمی به اروپا در صورت تعلیق تحریم‌ها تدوین شده است. احمد مهدوی در گفتگو با مهر در تشریح برنامه‌های جدید ایران به منظور صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری به اروپا گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12949
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تشریح برنامه ویژه نفتی ایران در اروپا، گفت: برنامه صادرات سالانه ۵ میلیارد دلار محصول پتروشیمی به اروپا در صورت تعلیق تحریم‌ها تدوین شده است.

احمد مهدوی در گفتگو با مهر در تشریح برنامه‌های جدید ایران به منظور صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری به اروپا گفت: هم اکنون صادرات برخی از محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای اروپایی به صورت تک محموله انجام می شود.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای اروپایی در گرو لغو کامل تحریم‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: در صورت لغو تحریم‌ها در کنار افزایش صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا امکان خرید و انتقال دانش فنی، لایسنس، تکنولوژی و بازگشایی خطوط اعتباری فاینانس وجود دارد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه کاهش هزینه های انتقال منابع ارزی از کشورهای خریدار، تامین پوشش بیمه ناوگان کشتیرانی و کاهش هزینه‌های صادرات از دیگر مزیت‌های لغو تحریم‌ها به شمار می‌رود، بیان کرد: علاوه بر این، با تعلیق محدویت‌های بین‌المللی امکان افزایش مشارکت و سرمایه گذاری در طرح‌های نیمه تمام صنعت پتروشیمی توسط شرکت‌های خارجی فراهم می شود.

مهدوی تاکید کرد: ایران برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های پلیمری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا برنامه ویژه ای دارد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با یادآوری اینکه تا پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی به طور متوسط سالانه حدود ۲ میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و پلیمری به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر می شد، اظهارداشت: هم اکنون تولید سالانه محصولات پتروشیمی در ایران حدود ۴۳ میلیون تن بوده که قرار است با تکمیل طرح‌های نیمه تمام این ظرفیت به ۷۵ تا ۸۰ میلیون تن در سال افزایش یابد.

دوگُنبَدان؛ در جنوب غربی ایران این شهر مرکز شهرستان گچساران است
دنبال کنید

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان افزایش حجم صادرات محصولات پتروشیمی به بیش از ۵ میلیارد دلار به کشورهای اروپایی وجود دارد، افزود: از این رو در شرایط فعلی برنامه های ویژه بازاریابی و فروش تدوین شده است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون شرکت‌های پتروشیمی مشکلی برای صادرات محصولات به بازارهای مختلف ندارند، گفت: در حال حاضر محصولات پلیمری و پتروشیمیایی ایران به کشورهای آفریقایی، شرق و جنوب شرق آسیا، آسیای میانه و مرکزی، ترکیه و حتی آمریکای جنوبی صادر می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi