جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش صادرات فرآورده های نفتی در سال جاری

افزایش صادرات فرآوردهای نفتی از اولویتهای مهم شرکت ملی پالایش و پخش در سال ٩۴ است. مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به مازاد فرآورده های نفتی برافزایش صادرات در سال جدید اظهار کرد: برای نخستین بار در سالهای اخیر، روند صادرات فرآورده های نفتی رو به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12948
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
افزایش صادرات فرآوردهای نفتی از اولویتهای مهم شرکت ملی پالایش و پخش در سال ٩۴ است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به مازاد فرآورده های نفتی برافزایش صادرات در سال جدید اظهار کرد: برای نخستین بار در سالهای اخیر، روند صادرات فرآورده های نفتی رو به افزایش است.

عباس کاظمی با بیان این که با افزایش تولید گاز در کشور با مازاد فراورده نفتی روبرو هستیم،ادامه داد: هدف ما حضور هر چه بیشتر در بازارهای خارجی با تولید فرآورده های داخلی است.

وی افزود: هم اکنون تمام فرآورده های نفتی به جز بنزین در کشور مازاد دارد و قرار است با روشهای مختلف به بازارهای هدف صادر شود.

کاظمی سوآپ را یکی از راههای تجارت فراورده های نفتی عنوان کرد و افزود: سوآپ فرآورده طبق روال گذشته برقرار است و این عملیات از کشورهای حاشیه شمالی و در جنوب به عراق و افغانستان، توسط بازرگانان ما انجام می شود.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که تاکید این شرکت در سال گذشته بر افزایش حجم بانکرینگ فرآورده های نفتی بیش از سالهای گذشته است، گفت: همانگونه که در سال ٩٣ نسبت به سال ٩٢ رشد داشت، انتظار می رود امسال نیز این روند ادامه یابد.

به گزارش شانا،روزهای آخر سال گذشته نیز مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از هدفگذاری این شرکت برای افزایش ٢٠ درصدی بانکرینگ در سال ٩۴ خبر داده و گفته بود: میزان بانکرینگ سال ١٣٩٣ حدود ١٠ میلیون لیتر نفت کوره بوده که با این حساب در نظر داریم برای سال ٩۴ آن را به ١٢ میلیون لیتر افزایش دهیم.

به نتیجه مساوی فکر نمی کنیم بلکه به دنبال کسب پیروزی پرگلی هستیم
دنبال کنید

وی اظهار کرد: در پایان فروردین امسال و مقایسه آمار صادرات و بانکرینگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته می توان به تحقق برنامه های افزایش صادرات فرآورده های نفتی پی برد.

سید ناصر سجادی میزان بانکرینگ در سال ٩٢ را ٨,۶ میلیون لیتر اعلام کرده بود.

وی درباره سوآپ فرآورده های نیز گفته بود: افزایش سوآپ کشور در دست بررسی است و در صورت صلاحدید و وجود صرفه اقتصادی افزایش خواهد یافت.
وی سوآپ را شامل سه فرآورده نفت گاز، نفت کوره و گاز مایع دانست و گفته بود: سال ١٣٩٣، ٢٣ هزار تن گاز مایع، ٨۶ هزار تن نفت کوره و ٣٨ هزار تن نفت گاز سوآپ شد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi