جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش صادرات نفت ایران زمان بر است

افزایش مجدد صادرات نفت ایران در صورت موفقیت نهایی مذاکرات هسته‌ای نیز تا سال آینده میلادی زمان می‌برد. به گزارش خبرگزاری رویترز، دستیابی ایران و ۵+١ به چارچوب توافق هسته‌ای نهایی اگرچه در نهایت موجب بازگشت ایران به بازار جهانی نفت می‌شود اما این اتفاق امسال رخ نخواهد داد و تا سال ٢٠١۶ زمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12889
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

افزایش مجدد صادرات نفت ایران در صورت موفقیت نهایی مذاکرات هسته‌ای نیز تا سال آینده میلادی زمان می‌برد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دستیابی ایران و ۵+١ به چارچوب توافق هسته‌ای نهایی اگرچه در نهایت موجب بازگشت ایران به بازار جهانی نفت می‌شود اما این اتفاق امسال رخ نخواهد داد و تا سال ٢٠١۶ زمان می‌برد.

براساس این گزارش، با توجه به آن که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان همچنان تا ٣٠ ژوئن سال جاری میلادی (٩ تیرماه ٩۴) ادامه خواهد داشت، شانس کمی برای افزایش قابل توجه صادرات نفتی ایران تا قبل از سال ٢٠١۶ میلادی وجود دارد.
براین اساس، اگرچه قیمت نفت خام برنت، پنجشنبه (١٢ فروردین ماه ٩۴) به دلیل پیش‌بینیها از موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و ۵+١ و مجاز بودن ایران برای افزایش عرضه نفت خام خود در چند ماه آینده، به ۵۴ دلار در هر بشکه کاهش یافت،‌ اما معامله‌گران بازار نفت به تدریج شروع به بررسی و تحلیل زمان بازگشت نفت ایران به بازارها کردند. در نتیجه قیمت نفت در پایان آن روز به بیش از ۵۵ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

«باب مک‌نالی»، رئیس گروه تحقیقات انرژی «راپیدان» آمریکا در این باره گفت: مذاکرات هسته‌ای حتی ممکن است از ٣٠ ژوئن نیز فراتر رود و حتی بعد از آن نیز چندین ماه برای تایید اجرای تعهدات ایران زمان نیاز است.
«جیسون بوردوف»، مدیر مرکز سیاستهای انرژی دانشگاه کلمبیا آمریکا نیز تاکید کرد که بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی زمان می‌برد و این مسئله تا قبل از سال ٢٠١۶ محتمل نیست.

دسترسی "در لحظه" شرکت ملی پخش به آمار فرآورده های نفتی
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi