جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاثیرگذاری جمهوری اسلامی، غرب و شرق را نیازمند مذاکره با ایران کرده است

امیر خجسته با اشاره به مراحل نهایی مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری امریکا به این مذاکرات احتیاج دارد ولی به گونه ای عکس وانمود می کند؛ در حالیکه واضح است آنها پس از ۳۶ سال تحریمی که روی سر ملت ایران ریختند، اما

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12846
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲


تاثیرگذاری جمهوری اسلامی، غرب و شرق را نیازمند مذاکره با ایران کرده است 3

امیر خجسته با اشاره به مراحل نهایی مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری امریکا به این مذاکرات احتیاج دارد ولی به گونه ای عکس وانمود می کند؛ در حالیکه واضح است آنها پس از ۳۶ سال تحریمی که روی سر ملت ایران ریختند، اما شرایط به گونه ای پیش رفته که این نیاز و احتیاج در آنها مبرم شده و قطعا در مذاکرات تسلیم اراده ملت ایران خواهند شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از دلایل این امر، اوضاع و شرایط منطقه است زیرا جمهوری اسلامی اثرگذاری چشمگیری دارد و امریکا به طور ملموس این تاثیر را می بینند؛ لذا نمی توانند قدرت ایران را انکار کنند و باید آن را به عنوان یک قدرت برتر در منطقه بشناسند.

خجسته ادامه داد: نکته دوم این امر، وضعیت روسیه در قبال اوکراین است و تحریمهای غرب در مورد آن؛ ضمن آنکه کنگره نیز اعلام کرده قدرت اقتصادی چین ظرف ۳ تا ۵ سال آینده، گلوگاه اقتصادی امریکا را خواهد گرفت و آن را فلج می کند؛ لذا امریکا در پی ایجاد چالشهایی در شرق است و برخی تلاشها حکایت از آن دارد که کشورهایی مثل ژاپن را علیه چین تحریک میکند.

غرب احتیاج مبرم دارد تا با جمهوری اسلامی ارتباط برقرار کند

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به ائتلاف چین و روسیه توضیح داد: چین و روسیه ائتلافی درست کرده و از ایران به عنوان یک قدرت منطقه خواسته اند به آن بپیوندد؛ امریکا و اروپا پس از مشاهده این شرایط خاص، از خود در برابر جمهوری اسلامی انعطاف نشان دادند و این امور نشان میدهد که غرب به نوعی و شرق به نوعی دیگر به دنبال همراهی ایران به عنوان قدرت سوم به سمت خود هستند زیرا تاثیرگذاری تهران برای کشورهای جهان حائز اهمیت است.

نامه قالیباف به حسن روحانی/لایحه بودجه ۱۴۰۰ متفاوت و متناسب با شرایط امروز اقتصاد باشد
دنبال کنید

وی تاکید کرد: لذا غرب احتیاج مبرم دارد تا به انحاء مختلف با جمهوری اسلامی ارتباط برقرار کند و به همین دلیل است که امریکا عقب نشینی می کند و خوشبختانه تیم مذاکره کننده هم از خطور قرمز ایران عبور نکرده است.

راه اندازی بانک توسعه زیرساختهای آسیا؛ راهکاری برای مقابله با تحریمها

این نماینده مجلس همچنین در مورد تحریمها به بعد اقتصادی آن اشاره کرد و توضیح داد: چین موضوع بانک توسعه زیرساختهای آسیا را با سرمایه ۵۰ میلیارد دلاری پیشنهاد داده و تقبل کرده ۲۵ میلیارد دلار آن را خودش تقبل کند و ۵۰ کشور آسیایی نیز مابقی آن را.

وی با بیان اینکه ایران در این مساله نقش آفرینی کرده، گفت: این بانک در مقابل بانک تجارت جهانی است که غرب از آن عیله کشورهای در حال توسعه استفاده و قدرتنمایی می کرد؛ و با توجه به اینکه آلمان، انگلیس، کانادا و بسیاری کشورهای اروپایی به سمت آن آمده اند، راه اندازی این بانک یعنی خنثی کردن تمام تحریم ها علیه ایران، روسیه و غیره.

امریکا چند پله خواستهای خود در مذاکرات را پایین آورده است

خجسته با اشاره به اینکه در داخل امریکا رقابت است که با جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت ارتباط برقرار کنند، افزود: هر یک از احزاب جمهوری خواه یا دموکرات در امریکا تلاش می کنند تا بتوانند توافق با ایران را به عنوان یک امتیاز برای خود به دست آورند.

وی گفت: نتیجه آنکه اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه، موقعیت داخلی امریکا، ائتلاف روسیه و چین و درخواست از ایران برای پیوستن به آن، راه اندازی بانک توسعه زیرساختهای آسیا و بسیاری از تحولاتی که در جهان رخ داده، امریکا را مجبور کرده تا در قبال ایران پشت میز بنشیند.

نخواهیم گفت در بورس چه گذشت و چه‌کسانی مانع تحقیق‌و‌تفحص از بورس شدند
دنبال کنید

رییس کمیسیون شوراها و امور داخل کشور مجلس،بیان کرد: اینها دلایلی است که امریکا چند پله خواستهای خود را پایین آورده و در مذاکرات تسلیم خواست مردم ایران شده اند./

پایان پیام

 

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi