سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

برخورد کشتی بحرینی با جکت فاز ۱۳ در خلیج فارس

یک کشتی تجاری بحرینی با جکت فاز ۱۳ در آبهای خلیج فارس برخورد کرد که موجب آسیب دیدن جکت این فاز شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یک کشتی تجاری بحرینی با جکت فاز ۱۳ در آبهای خلیج فارس برخورد کرد که موجب آسیب دیدن جکت این فاز شد. یک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12686
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

یک کشتی تجاری بحرینی با جکت فاز ۱۳ در آبهای خلیج فارس برخورد کرد که موجب آسیب دیدن جکت این فاز شد.




به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یک کشتی تجاری بحرینی با جکت فاز ۱۳ در آبهای خلیج فارس برخورد کرد که موجب آسیب دیدن جکت این فاز شد.


یک منبع آگاه در همین رابطه به خبرنگار فارس گفت: برخورد این کشتی با جکت فاز ۱۳ در ساعاتی از شب به دلیل تاریکی و نبود علائم روشنایی و نصب هشدارهای لازم برروی جکت این فاز رخ داده است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، همچنین لازم به یادآوری است که در بهمن ماه سال ۹۱ نیز جکت ۱۸۵۰ تنی فاز ۱۳ پارس جنوبی در آبهای خلیج فارس به دلیل شرایط بسیار بد جوی و آب و هوایی،غرق شد.


توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی در اختیار کنسرسیومی متشکل از شرکت های صدرا،پتروپایدار ایرانیان و شرکت مپنا است که پس از خروج شرکت های شل و رپسول از ایران کار توسعه این فاز از میدان گازی پارس جنوبی را را برعهده گرفتند.


با راه اندازی فاز ۱۳ پارس جنوبی می توان روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز از مخزن پارس جنوبی برداشت کرد که براین اساس می توان گفت روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۱٫۱ میلیون تن گاز مایع،۸۰ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن گاز اتان به منظور تحویل به مجتمع های پتروشیمی تولید خواهد کرد.


این فاز دارای ۴ سکو به ظرفیت تولید ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز و ۳۸ حلقه چاه است. که تا کنون حدود ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هفته معلم فرصت مناسبی است تا شخصیت شهید مرتضی مطهری تجلی یابد
دنبال کنید

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi