جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر رفتار داعش از عوامل تغییر سیاست واشنگتن در سوریه است

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت درباره تغییر نگاه امریکا در قبال سوریه و مذاکره با رئیس جمهور این کشور، گفت: نگاه متقدم و متأخر امریکایی‌ها به سوریه، متاثر از برخی واقعیت‌های بنیادین است؛ آنها در نگاه متقدم خود، بشار اسد را بخشی از مشکل می‌دیدند ولی اکنون وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12400
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱


نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری خانه ملت درباره تغییر نگاه امریکا در قبال سوریه و مذاکره با رئیس جمهور این کشور، گفت: نگاه متقدم و متأخر امریکایی‌ها به سوریه، متاثر از برخی واقعیت‌های بنیادین است؛ آنها در نگاه متقدم خود، بشار اسد را بخشی از مشکل می‌دیدند ولی اکنون وی را بخشی از راه‌حل می‌دانند و معتقدند حل بحران سوریه نیازمند آن است که به نگاههای بشار اسد و دیدگاه‌هایی که در سطح داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی در مورد او وجود دارد، توجه کنند.


نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: علت تغییر نگرش امریکا در سطح داخل سوریه دو مورد است؛ نخست مقاومت مردم سوریه که بعد از گذشت حدود ۵ سال جنگ و قتل بیش از ۲۲۰ هزار نفر، نشان دادند مقاوم هستند و بحران را قبول کردند و پای بحران هم ایستاده‌اند.


وی بیان کرد: نکته دوم، تغیر رفتار داعش است؛ امریکایی‌ها داعش را به عنوان ابزاری برای سقوط دولت سوریه طراحی کردند اما اکنون این گروه به یک عامل دردسرساز و آشوب‌ساز برای ایالات متحده امریکا در سطح منطقه مطرح شده است.


شفیعی همچنین به وقوع تغییراتی در سطح منطقه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: این تغییرات عبارت است از اراده جدی ایران برای حمایت از متحدین و مشخص شدن آثار این حمایت؛ زیرا ایران در هر نقطه‌ای ورود داشته و حمایتی از متحدینش کرده، موفقیت‌هایی حاصل شده است.


تداوم قدرت هژمون امریکا بدون توجه به قدرتهای منطقه‌ای ممکن نیست

گزارش کامل اختتامیه کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه (س)+تصویر
دنبال کنید


وی ادامه داد: نکته دیگر آن است که امریکایی‌ها از حمایت مستقیم از رژیم صهیونیستی و تبدیل کردن این رژیم به عنوان قدرت برتر در سطح منطقه، تغییر عقیده دادند و سعی می‌کنند به سمت موازنه قدرت حرکت کنند؛ بخشی از این موازنه قدرت، تسلیح رژیم صهیونیستی است و بخشی دیگر، مذاکره با رقبای رژیم صهیونیستی.


این نماینده مجلس گفت: امریکایی‌ها پذیرفته‌اند که اگرچه قدرت هژمون هستند ولی این امر به تنهایی و بدون توجه به قدرتهایی که در مناطق وجود دارند، امکان تداوم ندارد؛ لذا سعی کردند از طریق تقسیم بار مسئولیت بر روی متحدین منطقه‌ای و نیز از مسیر ورود به مذاکره با بازیگران اصلی منطقه‌ای، بحران‌های منطقه‌ای را مدیریت کنند.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: برآیند و نتیجه این مسائل منجر به آن شده که بشار اسد را به عنوان یک واقعیت بپذیرند و مجبور باشند به جای سرنگونی وی، از مذاکره با او صحبت کنند.


به گزارش خانه ملت، وزیر خارجه امریکا در مصاحبه با خبرگزاری «سی ان ان» اذعان کرد که واشنگتن در نهایت مجبور خواهد شد با رئیس جمهور سوریه مذاکره کند./


پایان پیام

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi