پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تولید گاز پارس جنوبی تا پایان سال ٩۶

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش تولید سالانه میدان عظیم گازی پارس جنوبی به ٢۵٠ میلیارد متر مکعب تا پایان سال ٩۶ گفت: ارزش تولید در این میدان تا سال ٩۶ به سالانه ١٢٧ میلیارد دلار می رسد. به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رکن الدین جوادی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12380
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش تولید سالانه میدان عظیم گازی پارس جنوبی به ٢۵٠ میلیارد متر مکعب تا پایان سال ٩۶ گفت: ارزش تولید در این میدان تا سال ٩۶ به سالانه ١٢٧ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، رکن الدین جوادی ، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز (سه شنبه ٢۶ اسفند ماه) در آیین گشایش فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی با اشاره به انجام ١۴٨ میلیون نفر ساعت کار در این پروژه گفت: تاکنون به دلیل تحریمها و طولانی شدن این پروژه حدود ١٢ میلیارد دلار در آن هزینه شده است که بر اساس پیش بینهای صورت گرفته با بهره برداری کامل از این پروژه این سرمایه گذاری یکساله باز می گردد.

وی گفت: تا به امروز ارزش تولیدات فاز ١٢ پارس جنوبی به بیش از ٢,۵ میلیارد دلار رسیده و چنانچه در سال ٩۴ واحدهای باقیمانده این پروژه به بهره برداری کامل برسد درآمد سالانه ایران از این فاز به ۶ تا ٩ میلیارد دلار می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به پیشرفت مناسب فازهای ١۵ و ١۶ پارس جنوبی گفت: در صورت تکمیل این فازها تا اواخر خردادماه ٩۴، شاهد تولید روزانه ۵۴ میلیون متر مکعب گاز خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز پارس جنوبی از مناطق بسیار مهم و تاثیرگذار صنعت نفت و گاز کشور است که برای تکمیل تمامی فازهای در دست اجرا آن برنامه‌ ریزی مناسبی انجام شده است.

جوادی با اشاره به تکمیل سایر فازهای در دست اجرای پارس‌جنوبی افزود: پس از فازهای ١۵ و ١۶، فازهای ١٧، ١٨ و ١٩ این میدان مشترک در اولویت سرمایه‌گذاری قرار دارند.

برگزاری محفل انس با قران کریم در بوئین زهرا
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران راه اندازی و تکمیل عظیم ترین پروژه تاریخ صنعت نفت کشور را مدیون همت و تلاش بی وقفه مدیران، متخصصان داخلی و کارگران دانست.

جوادی تصریح کرد: فاز ١٢ روزانه ٨١ میلیون متر مکعب گاز و ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی تولید و به بازار مصرف منتقل می‌کند که راه‌اندازی این فاز در سال جاری و در شرایط تحریمهای بین‌المللی ارزش زیادی دارد.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi