شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ممنوعیت مصرف مازوت از سال ۹۴ در نیروگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه از سال ۹۴ اجازه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها داده نخواهد شد، گفت: شماره‌گذاری خودروهایی که فاقد استاندارد یورو ۴ هستند، نیز متوقف خواهد شد. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم جشن خروج ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 12243
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه از سال ۹۴ اجازه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها داده نخواهد شد، گفت: شماره‌گذاری خودروهایی که فاقد استاندارد یورو ۴ هستند، نیز متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم جشن خروج ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده که صبح امروز در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه خروج خودرو فرسوده از جریان حمل و نقل یکی از سیاست‌های اصلی دولت به منظور کاهش آلودگی هواست، گفت: براساس گزارش‌های منتشرشده، ۳۵ میلیون نفر از شهروندان ایران در معرض آلودگی هوا قرار دارند.

معصومه ابتکار با اشاره به اینکه اولین مصوبه دولت یازدهم مربوط به کاهش آلودگی هوا بوده است، تصریح کرد: سازوکارهای مدیریتی برای مقابله با آلودگی هوا از سال ۷۹ آغاز شد، اما بعد از سال ۸۴ مورد غفلت قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اقدامات صورت گرفته مبنی بر کاهش آلودگی هوا در کشور تصریح کرد: براساس آمارها، در سال ۹۳، تهران ۵۰ روز بیشتر نسبت به سال ۹۲ هوای سالم داشته است، به طوری که در سال ۹۲، ۱۶۰ روز هوای ناسالم، اما در سال ۹۳، ۱۱۰ روز هوای ناسالم داشته‌ایم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مهمترین اقدامات دولت برای کاهش آلودگی هوا اسقاط خودروهای فرسوده است، گفت: نوسازی خودروهای عمومی نیز در دستورکار دولت قرار دارد و نباید از یاد برد که بیش از ۳۰ درصد از ناوگان حمل و نقل عمومی، فرسوده هستند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری ۵ برابر خودروها آلودگی دارند، گفت: باید با ورود موتورسیکلت‌های برقی و هیبریدی و جایگزین کردن آنها مانع آلودگی هوا در کلان‌شهرها شد.

تولید نفت اوپک در بالاترین سطح
دنبال کنید

وی ادامه داد: با خروج به موقع تاکسی‌های فرسوده و کامیون‌ها نیز می‌توان بر کاهش آلودگی هوا تأثیر گذاشت، به طوری که وزارت نفت همکاری بسیار خوبی در این خصوص با سازمان محیط زیست داشته و عرضه بنزین یورو۴ را در کشور آغاز کرده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه از سال ۹۴ اجازه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها داده نخواهد شد، گفت: تولیدکنندگان خودرو نیز باید خودروهای خود را با استاندارد یورو۴ تولید کنند و از سال آینده اجازه شماره‌گذاری به خودروهایی که فاقد این استاندارد هستند، داده نمی‌شود.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi