پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادی۴ماهیگیر ایرانی‌بازداشتی‌در ترکمنستان

آزادی۴ماهیگیر ایرانی‌بازداشتی‌در ترکمنستان جمهوریت نوشت: آبان ماه سال جاری سرهنگ «ولی الله رضایی‌نژاد» فرمانده مرزبانی گلستان خبر داد که چند ماهیگیر ایرانی چندی پیش در آب‌های دریای خزر به دلیل ورود ناخواسته و ندانسته به محدوده آب‌های ترکمنستان، توسط نیروهای دریابانی این کشور دستگیر شده‌اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11656
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱:۲۱



آزادی۴ماهیگیر ایرانی‌بازداشتی‌در ترکمنستان


جمهوریت نوشت:

آبان ماه سال جاری سرهنگ «ولی الله رضایی‌نژاد» فرمانده مرزبانی گلستان خبر داد که چند ماهیگیر ایرانی چندی پیش در آب‌های دریای خزر به دلیل ورود ناخواسته و ندانسته به محدوده آب‌های ترکمنستان، توسط نیروهای دریابانی این کشور دستگیر شده‌اند. او به سایر جزئیات و موضوعات مرتبط اشاره نکرد.

 مرزبانی ترکمنستان ماهیگیرانی را بازداشت کرده بود که بنزین قایق‌شان تمام شده بود. چند‌روستایی ماهیگیر ایرانی، ‌حین ‌ماهیگیری بنزین تمام می‌کنند و پلیس دریایی ترکمنستان قایق آب‌آورده آنها را مصادره و چهار‌ماهیگیر را دستگیر می‌کند، البته این روایت سایت محلی «سرو» است.

 خبرگزاری جمهوری‌اسلامی‌ایران (ایرنا) در این بار نوشته بود: پلیس دریایی ترکمنستان، ماهیگیران ترکمن را که ساکن روستاهای «خواجه نفس» و «چپقلی» هستند، در یک‌عملیات غافلگیرانه در کمین خود قرار داده و به‌سمت آنان گلوله‌های جنگی شلیک کرده ‌است.

 حکایت اما هر چه بود به گفته حسن قشقاوی ، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه این ۴ ماهیگیر آزاد شده اند.

وی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت: پیش از این مطرح شده بود که دولت ترکمنستان تیراندازی به قایق انجام داده است که طی آن یک نفر کشته و از سرنوشت مابقی نیز اطلاعی در دست نیست که همان زمان نیز وزارت امور خارجه ایران این موضوع را تکذیب کرد.

 قشقاوی ضمن بیان خبر آزادی ۴ ماهیگیر ایرانی که توسط  ترکمنستان بازداشت شده بودند، به دنبال یازدهمین اجلاس مشترک کنسولی و دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان ، دولت این کشور این ۴ صیاد را که در منطقه ساحلی به اتهام عبور غیر مجاز دستگیر شده بودند، آزاد کرد.

مدیر دفتر حراست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، پژوهشگر برتر استان شد
دنبال کنید


منبع: 
جمهوریت

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi