جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

"میزان جرم ما را تعیین کنید"!

شرکت بریتیش پترولیوم از یک دادگاه آمریکایی خواست که حجم نشت نفتی سال ۲۰۱۰ در خلیج مکزیک را اعلام کند، مساله‌ای که باعث خواهد شد احتمالا این شرکت به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، کارل باربییر قاضی آمریکایی در ماه ژانویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11646
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
شرکت بریتیش پترولیوم از یک دادگاه آمریکایی خواست که حجم نشت نفتی سال ۲۰۱۰ در خلیج مکزیک را اعلام کند، مساله‌ای که باعث خواهد شد احتمالا این شرکت به پرداخت ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از رویترز، کارل باربییر قاضی آمریکایی در ماه ژانویه طی حکمی اعلام کرد که در پی فاجعه سال ۲۰۱۰ در کل سه میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه نفت در خلیج مکزیک نشت کرده است. اگر مقدار نفت نشت کرده به خلیج مکزیک کمتر اعلام می‌شد، احتمالا به معنی کاهش جریمه پرداختی از سوی بریتیش پترولیوم بود.

درخواست این شرکت چند روز پس از آن مطرح شد که قاضی باربییر تلاشهای بریتیش پترولیوم برای کاهش حداکثر جریمه پرداختی به دلیل نقش در این فاجعه را نپذیرفت. این تصمیم می‌تواند به پرداخت جریمه ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری از سوی این شرکت تحت قانون فدرال آبهای پاکیزه تبدیل شود.

بریتیش پترولیوم خواستار پرداخت حداکثر جریمه ۳۰۰۰ دلار برای هر بشکه نفت نشت کرده شده است در حالیکه قاضی با دولت در زمینه تعیین رقم ۴۳۰۰ دلار برای هر بشکه نفت نشت کرده به توافق رسیده است.

قاضی دادگاه در خصوص مبلغ پرداختی از سوی بریتیش پترولیوم تصمیم نگرفته و هنوز مشخص نیست که این تصمیم چه زمان اعلام خواهد شد.

بریتیش پترولیوم به خاطر این نشت نفتی تاکنون متحمل پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد دلار هزینه شده که شامل هزینه پاکسازی، جرایم و خسارت به قربانیان حادثه می‌شود. تاکنون حدود ۸۱۰ هزار بشکه نفت از منطقه پاکسازی شده است.

شیل نابود می‌شود اگر...
دنبال کنید

بریتیش پترولیوم یافته‌های قاضی باربییر در مرحله اول محاکمه را رد کرده است.

سخنگوی این شرکت اعلام کرد که در خصوص درخواست خود از دادگاه اظهارنظر نمی‌کند.

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi