جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایران نیازی به بمب اتم ندارد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان، اظهار کرد: به ما می‌گویند نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد و ما می‌گوییم شما که بمب اتم ساخته‌اید چه کرده‌اید؟ شما که به جنایتکاری چون اسراییل بمب اتم دادید چه کردید؟ آیا توانستید با بمب‌های اتمی‌تان برای خودتان اسراییل غاصب ، غرب و آمریکای

اختصاصی کرونا

کد خبر : 11170
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۵۰

کرونا :

ایران نیازی به بمب اتم ندارد
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردم اصفهان، اظهار کرد: به ما می‌گویند نمی‌خواهیم ایران بمب اتم بسازد و ما می‌گوییم شما که بمب اتم ساخته‌اید چه کرده‌اید؟ شما که به جنایتکاری چون اسراییل بمب اتم دادید چه کردید؟

آیا توانستید با بمب‌های اتمی‌تان برای خودتان اسراییل غاصب ، غرب و آمریکای خودتان امنیت درست کنید؟وی خاطر نشان کرد : ما ملتی بزرگ و جوانانی عزیز داریم که با همه‌ی فشارها و تحریم‌ها ماهواره‌ی جدید را به فضا پرتاب کرد .

رییس جمهور افزود: ما به دانشمندان بزرگمان در حوزه‌ی فضا و هسته‌ای و فناوری و بیوتکنولوژی، نانو، آی‌تی، آی سی تی افتخار می‌کنیم. چون ملت ما راه پیشرفت و توسعه را با وحدت واتحاد و یکپارچگی ادامه خواهد داد.

رئیس دولت یازدهم تصریح کرد: شما نتوانستید همه‌ی مردم خودتان را زیر پوشش بیمه قرار دهید و فقط شعار دادید اما ملت ایران و دولت خادم مردم تمام ملت را زیر پوشش بیمه درمانی قرار داد.

روحانی اضافه کرد: شما در آمریکا نتوانستید مساله درمان را حل و فصل کنید. اما ملت بزرگ ایران و دولت یازدهم به نمایندگی از این ملت کاری کرد که ۳۸ درصدی که مردم برای درمان در بیمارستان‌های دولتی پرداخت می‌کردند امروز به طور متوسط فقط ۴ درصد پرداخت می‌کنند. و این نشان می‌دهد که ملت ایران از تحریم و تهدید نمی‌ترسد و راه توسعه و آبادانی کشور را ادامه می‌دهد.

وی با بیان این که اصفهان نصف جان ایران است اظهار کرد: ما به افتخارات ، آثار و شهدا و بزرگان اصفهان افتخار می‌کنیم و بعد از ۳۶ سال آماده‌ایم تا از راه امام و خط مقام معظم رهبری و اسلام و تشیع دفاع کنیم.

وی با اشاره به این‌که ملت بزرگ ایران به ویژه در خطه اصفهان در طول ۳۶ سال معضلات را پشت سر گذاشته‌اند افزود: امروز دولت یازدهم با رهنمودهای رهبری و حمایت‌های مقام معظم رهبری همه‌ی معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

روحانی با بیان این‌که زاینده‌رود حتما حق مسلم همه ماست، گفت: کاری خواهیم کرد که با همت شما و وحدت و یکپارچگی همه‌جانبه زاینده‌رود زنده و زاینده بماند.

رییس دولت تدبیر و امید همچنین با تاکید بر این‌که زاینده‌رود مظهر تمدن سراسر ملت ایران است، خاطرنشان کرد: به وزیر نیرو و استاندار اصفهان دستور می‌دهم اگر هم زاینده‌رود آبش به اندازه کافی نباشد نباید خشک شود.

معاون اول رئیس جمهور به گچساران سفر می‌کند
دنبال کنید

روحانی خاطرنشان کرد: همه باید با دل و جان تلاش کنیم تا اصفهان آباد و سرزنده و از نظر آب، هوا و سایر نیازمندی‌ها به نقطه‌ای برسد که همه شما خوشحال و مسرور باشید.

 

روحانی در ادامه به برخی از تصمیمات دولت برای عمران و آبادانی استان اصفهان اشاره کرد و گفت: تصمیم دولت بر این است که اولین راه‌آهن سریع‌السیر کشور بین تهران، قم، اصفهان را راه‌اندازی کند و منابع لازم برای اجرای این پروژه را که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است ، تأمین کرده ایم و به حول و قوه الهی کار اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

رییس‌ جمهوری گفت: برای تسهیلات کشاورزی به ویژه کشاورزی گلخانه‌ای نیز اعتبارات لازم مد نظر قرار گرفته و دستورات لازم نیز به بانک مرکزی و سایر بانک های کشور ابلاغ شده است.

روحانی تصریح کرد: برای صنعت و سرمایه در گردش استان نیز تسهیلات لازم اختصاص می‌یابد و تا پایان سال ۹۴ حدود ۳۱ هزار و تا پایان سال ۹۵ حدود ۴۰ هزار اشتغال در استان بوجود خواهیم آورد.

رییس‌ جمهوری افزود: برای ارتقاء کیفیت هوای استان نیز دولت اقدامات لازم را شروع کرده و آن را با قوت ادامه خواهد داد و همچنین در زمینه گردشگری و مرمت و تکمیل آثار تاریخی استان اصفهان اعتبارات لازم مد نظر قرار گرفته است.

روحانی گفت: دولت مجموعاً ۲۸ پروژه مهم با مبلغ ۶۵۱ میلیارد تومان برای شتاب بخشیدن به توسعه استان در نظر گرفته است که همه این پروژه‌ها در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس‌ جمهوری در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه اصفهان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اصفهان را حدوداً از سال ۵۴ به خوبی می‌شناسم مردمی که برای به اهتزاز در آوردن پرچم لا اله الا الله محمداً رسول الله و علی ولی الله کارهای و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های بزرگی را انجام دادند.

دوره بحران گازی ایران تمام شد
دنبال کنید

وی خاطر نشان کرد: مردم اصفهان با همه وجود پای اسلام و انقلاب آمدند و اولین شهری که رژیم گذشته ناچار شد در آن حکومت نظامی اعلام کند، اصفهان سرافراز بود و همچنین اولین شهری بود که قبل از ورود امام به ایران مردم به خیابان‌ها ریخته و حکومت اسلامی اعلام کردند.

رییس‌ جمهوری گفت: مردم اصفهان با قرار گرفتن کنار امام(ره ) و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ و پیروزی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین به ارمغان بیاورند.

روحانی با گرامیداشت یاد سرداران و علمای شهید استان اصفهان، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در همه صحنه‌ها مخصوصاً در دوران دفاع مقدس هر کجا که دچار مشکل می‌شدیم، دست ما به سوی لشکر امام حسین(ع) اصفهان بود و در هر محوری که پیچیدگی داشت چشم‌ها به سوی لشکر نجف اشرف اصفهان بود.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، ضمن خیر مقدم و با قدردانی از خدمات ارزشمند دولت یازدهم به مردم، اظهار داشت: دولت یازدهم و رییس‌ جمهور در خصوص طرح سلامت کار بزرگی انجام دادند و امروز همه مردم بخصوص اقشار ضعیف، دعاگوی ایشان هستند.

وی همچنین با قدردانی از تیم دیپلماسی کشورمان، اظهار داشت: در دوره دولت یازدهم، کار بسیار عظیمی در عرصه دیپلماسی جمهوری اسلامی انجام شده است، امروز همه قدرت‌های بزرگ و با تمام حقوقدانان بین‌المللی در یک طرف قرار دارند و جمهوری اسلامی در طرف دیگر. با این حال نتوانستند کوچکترین راه نفوذی پیدا کنند و تیم دیپلماسی کشورمان حتی یک سانتیمتر هم از پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در انرژی هسته‌ای عقب‌نشینی نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: با تلاش‌های دولت و تیم دیپلماسی به دنیا فهمانده‌ایم که اهل تعارف و سازش نیستیم، بلکه اهل گفتگو و منطق می‌باشیم و به دنبال طرحی مناسب می‌باشیم که منافع دو طرف را تأمین کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: رفتار بسیار زیبا و جوانمردانه جمهوری اسلامی و دولت یازدهم به دنیا فهمانده است که نمی‌تواند با تهدید و تحریم ما را از مواضع اصولی عقب براند.

منبع:  ایسنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi