شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اصلاح تقاطع‌های حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است

به گزارش کرونا از یاسوج، تعدادی پروژه‌های عملیات راهسازی به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای در سطح محورهای اصلی استان وجود دارد که متاسفانه یا به کندی انجام می‌شوند یا رها شده‌اند و پیشرفتی ندارند و تصادفات متعددی در آن نقطه به وقوع پیوسته و به نقاط حادثه‌خیز تبدیل شده‌اند که هر لحظه امکان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107967
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

کرونا :

اصلاح تقاطع‌های حادثه‌خیز کهگیلویه و بویراحمد نیازمند اعتبار است

به گزارش کرونا از یاسوج، تعدادی پروژه‌های عملیات راهسازی به منظور توسعه و بهبود زیرساخت‌های جاده‌ای در سطح محورهای اصلی استان وجود دارد که متاسفانه یا به کندی انجام می‌شوند یا رها شده‌اند و پیشرفتی ندارند و تصادفات متعددی در آن نقطه به وقوع پیوسته و به نقاط حادثه‌خیز تبدیل شده‌اند که هر لحظه امکان وقوع تصادفات ناگوار بیشتری در آن نقاط وجود دارد لذا نیاز به همت و مساعدت مسئولان استان و تامین اعتبار لازم در خصوص تکمیل پروژه‌های فوق تا قبل از نوروز ۱۴۰۳ دارد.

کمربندی یاسوج

کمربندی یاسوج از محورهای مهم و پرتردد استان بوده که علی‌رغم پیگیری‌های قبلی نیمه کاره مانده است.محدوده چنارستان واقع در همین محور قرار بود همسطح‌سازی شود که انجام نشد ولی کمربندی یاسوج به عنوان یک اولویت همچنان از دغدغه‌های مسئولان است.

تکمیل زیرگذر تقاطع گندی‌خوری محور یاسوج_ اصفهان

پروژه تکمیل زیرگذر تقاطع گندی‌خوری همچنان نیمه کاره مانده و نیاز به اعتبار و تکمیل آن دارد.

تقاطع پل زردک 

علی‌رغم اینکه اقداماتی روی این تقاطع صورت گرفته اما همچنان یکی از نقاط حادثه‌خیز است و خودروهای غیربومی که قصد دارند از سمت پل سوم بشار وارد محور کمربندی شوند دچار سردرگمی شده و از تقاطع غیراین وارد مسیر شده و باعث تصادفات می‌شوند.

تعریض محور سپیدار، محور سپیدار _ چرام

در حقیقت یک جاده فرعی و روستایی بوده که در حال حاضر به یکی از محورهای اصلی و پرتردد تبدیل شده که شهرستان چرام و بویراحمد را به یکدیگر متصل می‌کند. این محور دارای عرض کم، پیچ‌های تند، نداشتن حفاظ و گاردیل و نداشتن تابلو و علائم کافی است که بخش قابل توجهی از تصادفات را به خود اختصاص داده است.

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به یک هزار و ۱۱ نفر رسید
دنبال کنید

محور یاسوج_ بابامیدان

محدوده پل تنگاری تا دو راهی سپیدار علی‌رغم اقداماتی که روی آن انجام گرفته هنوز یکی از معضلات و مشکلات محور بابامیدان است که گاها باعث سردرگمی رانندگان در این محور شده و زمینه‌ساز حوادث ترافیکی ناگوار را فراهم کرده است.

تقاطع‌های مهریان محور یاسوج_ سی‌سخت 

تقاطع‌های مهریان و بله‌زار با توجه به اینکه در مرکز مناطق مسکونی واقع شده است یکی از محدوده‌های شلوغ ترافیکی است که روزانه تصادفات متعددی اعم از خسارتی، جرحی و فوتی خصوصا عابرین پیاده را در خود جای داده اسا لذا این محدوده نیاز به ایمن سازی و ساماندهی دوربرگردان‌های غیر ایمن، نصب سرعت‌کاه مصنوعی به تعداد کافی و نصب دوربین سرعت سنج ثابت دارد.

تقاطع‌های مزدک_ گوشه- کفی گنجه‌ای و اتمام دوبانده محور یاسوج_ سی‌سخت

روستاهای گنجه‌ای و مزدک با تراکم بالا به علت قرار گرفتن در حاشیه مرکز استان یکی از نقاط حادثه‌خیز شهرستان بویراحمد بوده که عملیات تعریض محور انجام اما ایمن‌سازی راه‌های دسترسی و همچنین جداسازی مسیر اصلی به طور کامل انجام نگرفته است. 

همین موضوع باعث افزایش سرعت و مانور بالای وسایل نقلیه در بعضی از نقاط محور فوق و در نتیجه حوادث رانندگی می‌شود.

احداث زیرگذر و روگذر تقاطع مهریان واقع در ابتدای محور یاسوج_ اقلید

تقاطع تنگ مهریان با اقدام جزئی در کوتاه مدت تا حدود زیادی ساماندهی شده است و از تصادفات این نقطه کاسته شده اما همچنان حوادث ترافیکی در آن رخ می‌دهد و در بلند مدت نیاز به احداث زیرگذر و روگذر است.

باغات تنگ مهریان محور یاسوج_ کاکان

وجود باغات تفریحی متعدد در محدوده تنگ مهریان با توجه به کم عرض بودن جاده، نبود پارکینگ مناسب، نداشتن روشنایی کافی به یکی از معضلات ترافیکی در این محور تبدیل شده است و هر روز تصادفات زیادی خصوصا در روزهای پایانی هفته در این محدوده به وقوع می پیوندد که نیاز به چاره اندیشی اساسی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه از خودکشی نوجوان ۱۲ساله در شهر دیشموک خبر داد
دنبال کنید

کمربندی گچساران

وجود تقاطع‌های ناایمن از جمله تقاطع آب شیرین در محدوده کمربندی گچساران_ دو طرفه بودن معبر و کمبود تابلو و علائم این محور را تبدیل به یکی از نقاط حادثه‌خیز کرده که نیاز به چاره اندیشی مسئولان دارد.

ضرورت احداث لاین دوم پل بزرگ تنگ سریز محور یاسوج_ اصفهان

مسیرهای منتهی به قبل و بعد از پل بزرگ تنگ سریز علی‌رغم اینکه چهار بانده شده اما عدم احداث پل بزرگ همچنان در این قسمت یک گره ترافیکی محسوب می‌شود و گاها باعث پس زدگی ترافیکی در این نقطه می‌شود.

مشکل دیگری که در این نقطه مشهود است تبدیل شدن تقاطع تنگ سریز به نقطه حادثه‌خیز است به همین دلیل مدت زیادی است این تقاطع با استفاده از نیوجرسی بسته شده و اعتراض‌های مکرر اهالی این روستا را به دنبال داشته است.

لذا نیاز مبرم به احداث زیرگذر و روگذر در این نقطه احساس می‌شود و تامین اعتبار جهت احداث زیرگذر و رو گذر و احداث پل جدید برای باند دوم از ضروریات است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi