یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای 28 طرح آماری به صورت همزمان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، جهانگیر شاهینی اظهار داشتند: ۲۸ طرح آماری در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲در حال اجرا است که از این تعداد ۱۱ طرح به صورت ماهانه، ۵ طرح فصلی، ۲ طرح شش ماهه و ۹ طرح به صورت پروژه‌ای (سالیانه) است. وی با بیان اهمیت هریک از این طرح‌ها،

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107943
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴

کرونا :

اجرای 28 طرح آماری به صورت همزمان در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا از یاسوج، جهانگیر شاهینی اظهار داشتند: ۲۸ طرح آماری در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۲در حال اجرا است که از این تعداد ۱۱ طرح به صورت ماهانه، ۵ طرح فصلی، ۲ طرح شش ماهه و ۹ طرح به صورت پروژه‌ای (سالیانه) است.

وی با بیان اهمیت هریک از این طرح‌ها، گفت:  این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند و به‌ صورت نمونه‌گیری در سطح استان به انجام رسیده‌اند و یا در حال اجرا هستند.

 رئیس سازمان مدیریت استان همچنین توجه به عوامل تاثیر گذار در اجرای طرح های آماری منجمله؛« تناسب تشکیلات نیروی انسانی با فعالیت‌های محوله»، « تناسب اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح های آماری با فعالیتهای محوله»، «همکاری جامعه های آماری با ماموران آمارگیر» و «بهره مندی کافی دستگاه های اداری استان از آمار ثبتی مبنا» را از موضاعات پیش روی اجرای این طرح‌ها دانست.

شاهینی تاکید کرد: با اطلاع رسانی دقیق و به موقع در خصوص اهمیت فوق‌العاده طرح‌های آماری و نتایج حاصله، انتظار همکاری از نهادهای مرتبط و مردم عزیز بیشتر است و این امر در نهایت، علاوه بر افزایش دقت و صحت اطلاعات گردآوری شده، منجر به افزایش سرعت انجام امور توأم با کاهش هزینه‌های جانبی می‌شود.

ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در مورد سایر فعالیت‌ها و وظایف حوزه آمار سازمان نیز مواردی را بیان داشت و تهیه اطلاعات مربوط به حساب‌های منطقه‌ای را جزو مهم‌ترین وظایف برشمرد.

وی بیان کرد با هماهنگی و همکاری سازمان و دستگاه‌های اجرایی و با گردآوری اطلاعات مریوطه در ۱۶ بخش و تدوین آن‌ها در قالب‌های مشخص شده از سوی مرکز آمار ایران، اطلاعات خام اولیه در راستای محاسبه‌ی ارزش افزوده استان گرد آوری می شوند .

برخی مطالب رسانه ها حاوی کامنت ها و تهمت ها هستند
دنبال کنید

شاهینی، حرکت استان به سمت استقرار و بهره‌مندی از نظام آماری ثبتی مبنا را جزو برنامه‌ها و اهداف بلند مدت و قطعی سازمان مدیریت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با تحقق این هدف، تمامی اطلاعات و شاخص‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان، به‌صورت برخط و آنی در اختیار همگان، بالأخص مسئولان در حوزه تصمیم‌گیری و برنامه ریزی و اجرایی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در این دولت، نحوه نگرش در زمینه اطلاعات مربوط به تولید ناخالص، از سطح استانی به سطح شهرستانی تغییر پیدا کرده و با توجه به اهمیت بحث ارزش افزوده در برنامه توسعه هفتم، بررسی این مبحث در سطح بخش‌های هر شهرستان را نیز یاد آور شد.

وی همچنین عنوان کرد: با تغییر نگرش در این زمینه، مرکز آمار ایران و سازمان‌های استانی اقدام به گردآوری اطلاعات مربوطه در قالب ۹۰۰ شاخص در سطح شهرستان‌ها کردند که سازمان مدیریت استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اینکه ، جزو ۳ استانی بوده که قبل از این تغییر نگرش، بحث ارزش افزوده را در سطح شهرستان‌ها مورد بررسی قرار داده ، با شروع این فرایند در سطح کشور، جزو استان های پیشرو در این عرصه بوده است. 

وی همچنین تهیه سالنامه آماری به‌عنوان مهم‌ترین سند آماری در استان را به‌عنوان وظیفه خطیر این سازمان برشمرده و بیان داشت: این کتاب در بردارنده جمیع اطلاعات آماری در سطح استان است و با ارائه‌ی این اطلاعات در قالب جداول، نمودارها و تصاویر متعدد، بهره‌برداری از اطلاعات مهم موجود را بسیار تسهیل کرده است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi