یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به وضعیت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد قبل و بعد از انقلاب

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد پیش از انقلاب ۴ حلقه چاه،  ۲ دهنه چشمه و ۵ باب مخزن ذخیره آب در کنار ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال برای تأمین آب مردم وجود داشت. در دوگنبدان نیز ۲ حلقه چاه، ۲ باب مخزن ذخیره آب و ۴۶ کیلومتر خط انتقال و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107778
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

کرونا :

نگاهی به وضعیت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد قبل و بعد از انقلاب

به گزارش کرونا از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد پیش از انقلاب ۴ حلقه چاه،  ۲ دهنه چشمه و ۵ باب مخزن ذخیره آب در کنار ۵۵ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال برای تأمین آب مردم وجود داشت.

در دوگنبدان نیز ۲ حلقه چاه، ۲ باب مخزن ذخیره آب و ۴۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع وجود داشت، دهدشت نیز تنها ۱ حلقه چاه، ۱ باب مخزن ذخیره آب، ۳۲ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع  برای مردم فراهم بود.

امید صالحی مدیرعامل آبفای کهگیلویه وبویراحمد به وضعیت استان  قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: در زمینه سیستم های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب نیز هیچگونه اقدامی صورت نگرفته بود و این امکان که به نوعی در آن زمان خدمتی لوکس محسوب می شد در اختیار مردم کهگیلویه و بویراحمد قرار نداشت.

وی به توسعه خدمات زیرساختی و حیاتی آب و فاضلاب در بعد از انقلاب اشاره و گفت: ۱۶ شهر استان کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون بصورت کامل تحت پوشش تاسیسات آبرسانی قرارگرفته، برای آبرسانی به این شهرها ۶۹ حلقه چاه، ۱۰ دهنه چشمه ، ۳۰۰۰ کیلومتر اجرای خط انتقال،۱۵۰۸۰ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۴۸ باب مخزن ذخیره آب با حجم ۱۱۶۳۰۰ مترمکعب عملیاتی شده است.

صالحی افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۱۱۰۰ روستا با جمعیتی بالغ بر ۳۴۵ هزار نفر تحت پوشش تاسیسات آبرسانی قرارگرفته اند، برای تحقق این مهم حفر و تجهیز ۱۱۰ حلقه چاه، ۸۹ دهنه چشمه، اجرای ۲۸۳۲۰ کیلومتر خط انتقال،  اجرای ۳۷۵۸۴ کیلومتر شبکه توزیع آب آشامیدنی و احداث ۵۴۵ باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۱۱۸۹۶۲ مترمکعب به سرانجام رسیده است.

انهدام ۴ خط لوله انتقال سوخت قاچاق به طول ۸ کیلومتر در هرمزگان
دنبال کنید

صالحی گفت: مفتخریم اعلام کنیم ۹۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند و شاخص بهره مندی روستاهای استان از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار تا کنون معادل ۷۵٫۱درصد است که مطابق و حتی فراتر از نرم های ملی و بین المللی است.

مدیرعامل آبفا در خصوص تأسیسات فاضلاب هم گفت: بعد از انقلاب اجرای ۴۵۰ کیلومتر شبکه و ۲۲ کیلومتر خط انتقال مرتبط با جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب و اجرای ۴ باب تصفه خانه فاضلاب با حجم کلی ۶۵ هزار متر مکعب در روز اجرا شد.  برای ۳ روستای استان (شوتاور، دشت روم و طولیان) تاسیسات فاضلاب عملیاتی شده و یا در حال اجرا و فاز مطالعه است و در مجموع اکنون۲۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارند که معادل ۳۰ درصد جمعیت استان است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi