یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجازه ندهید کمبود فضای آموزشی دیشموک به بحران تبدیل شود

به گزارش کرونا از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحیر و عصبانیت غرب و واکنش به پیشرفت‌های هوا فضای ایران و محکومیت ماهواره ثریا و ماهواره‌بر قائم توسط سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان گفت: مهمترین دلیل ناراحتی اروپایی‌ها حرکت پرشتاب ایران در مدار قدرت و اقتدار

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107683
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

کرونا :

اجازه ندهید کمبود فضای آموزشی دیشموک به بحران تبدیل شود

به گزارش کرونا از دیشموک امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به تحیر و عصبانیت غرب و واکنش به پیشرفت‌های هوا فضای ایران و محکومیت ماهواره ثریا و ماهواره‌بر قائم توسط سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان گفت: مهمترین دلیل ناراحتی اروپایی‌ها حرکت پرشتاب ایران در مدار قدرت و اقتدار و پیشرفت علمی است چون از هر حربه‌ای استفاده کردند نتوانستند پیشرفت ایران را متوقف کنند. 

حجت الاسلام راوند نگاه دولت دوازدهم را به پرتاب حتی یک ماهواره بدون اما و اگرهای سیاسی سیاست بازان و چشم دوختگان به اجازه غرب عنوان کرد و گفت: در هفته گذشته ماهواره‌های هاتف و کیهان با ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت با همت و تلاش دانشمندان فضایی ایرانی در مدار قرار گرفتند. 

وی با بیان اینکه فناوری هوافضا جز فناوری‌های سطح بالاست که تعداد اندکی از کشورهای دنیا به آن دست یافتند افزود: اگر بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس با صرف هزینه هنگفت و مبالغ  تلاش مبتنی بر واردات نیازمندی‌های هوافضای خود داشتند اما ایران اسلامی به دست افتخار آفرین دانشمندان ایرانی به این قله رسیدند. 

امام جمعه دیشموک خشم مردم  و مسئولان عراق از حضور نیروهای آمریکایی و خروج بیش از ۲۵۰۰ نفر از این نیروها را یادآور شد و افزود: آمریکا به بهانه اقدامات مستشاری و آموزشی حضور در عراق اصرار می‌ورزد. 

حجت الاسلام راوند با بیان اینکه آمریکا به خاطر ضربات و حملات جبهه مقاومت  با تشکیل کمیته‌ای در این باره موافقت کرد، افزود: تجربه سال های مبارزه گروه‌های آزادی‌خواه و حق طلب نشان می‌دهد که آمریکا هرگاه نتواند قدرت نظامی و نیرنگ  به سلطه و اشغالگری در کشورها ادامه دهد، به ناچار تسلیم خواست و اراده ملت‌ها شده است و از مواضع خود عقب نشینی کرده است که نمونه آن را می‌توان در افغانستان و ویتنام پیدا کرد. 

امام جمعه دیشموک با یادآوری این موضوع که بعد از آمریکا رژیم صهیونیستی بیشترین استفاده را از سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های فسفری در نزاع علیه مردم مظلوم فلسطین استفاده کرد، افزود: در جنگ اخیر غزه صهیونیست‌ها چندین بار از این سلاح‌های ممنوعه و بمب‌های فسفری علیه مردم غزه استفاده کردند که در این رابطه وزارت بهداشت غزه اعلام کرد چه کشاورزان و دامداران از کشت محصولات کشاورزی یا چرای حیوانات در زمین‌هایی که با بمب فسفری آلوده شده اجتناب کنند. 

سرانه فضای سبز شهر لیکک کمتر از چهارمتر مربع است
دنبال کنید

وی با بیان اینکه هدف اصلی این نسل کشی کوچ اجباری مردم غزه است بیان کرد: با نابودی مراتع و زمین‌های کشاورزی مردم منبع درآمد و معیشت آنهارا برای دوران بعد از جنگ به خطر می‌اندازد که در نتیجه زندگی ۲ میلیون نفر در غزه را با سختی و مشقت همراه می‌کند و حمله به پایگاه برج ۲۲ آمریکا در اردن و قطع کردن راه کشتی‌ها به سمت یمن و محاصره اقتصادی رژیم برای جلوگیری از این نسل کشی است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک اعتکاف را یک فرصت برای تعمیق و گسترش تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: بنا بر آمار اعلام شده سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار نفر معتکف در کشور به امر شریف اعتکاف پرداختند  که این آمار امسال با افزایش ۳۵ درصدی به حدود یک میلیون نفر رسید. 

حجت الاسلام راوند با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد این جمعیت جوانان و نوجوانان بودند و افزون بر ۵۰ درصد این جمعیت را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند افزود: این مسئله نشان می‌دهد که نسل جوان و نوجوان ما با مسائل و موضوعات دینی بیگانه نیستند و حکایت از جذابیت دین و مسجد برای نوجوانان و جوانان آینده ساز  دارد و مهمتر اینکه دشمن نمی‌تواند با برنامه آنها را فریب دهد و از دین جدا کند. 

وی ۲۷ رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی را یادآور شد و گفت:  شریف‌ترین و مهم‌ترین روز در تاریخ بشریت روز بعثت پیامبر اکرم به نبوت و پیامبری است. 

امام جمعه دیشموک بعثت را موهبتی عظیم و نتیجه دعای حضرت ابراهیم خلیل الله دانست و افزود: این رسول مکرم اسلام نتیجه دعای مستجاب حضرت ابراهیم خلیل الرحمن بود که بعد از هزاران سال بعد، پیامبر اسلام به پیامبری مبعوث می‌شود تا کتاب و حکمت الهی و اخلاق و دین و شریعت خدا را بین مردم دنیا ترویح دهد. 

یک روز زیبا در دنا+فیلم
دنبال کنید

حجت الاسلام راوند گفت: اینکه آیات قرآن در سوره‌های مختلف به اهداف رسالت پیامبر اشاره می‌کند به این جهت است که توجه مردم به برنامه‌ها و اهداف به پیامبر بیش از پیش تغییر کند و متوجه باشند.

امام جمعه دیشموک با بیان این موضوع که دشمن در دهه فجر به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی است، دهه فجر را بهترین زمان برای تبیین خدمات نظام و دولت جمهوری اسلامی و تبیین اهداف و برنامه‌های این نظام بیان کرد و گفت: دشمن دنبال این است که القا کند که دولت و نظام برای خدمات رسانی به مردم خود ناتوان و ناکارآمد  است.

وی تبیین خدمات نظام اسلامی را برای نسل‌های امروزی و نسل‌های بعدی لازم و ضروری دانست و افزود: خدمات نظام در قالب آموزش و پرورش منطقه دیشموک قابل توجه است که از آن جمله می‌توان به تخصیص ۵۵۰ دبیر و معلم برای آموزش در منطقه دیشموک اشاره کرد و گفت ساخت ۱۶ مدرسه دو کلاسه و سه کلاسه از دیگر خدمات نظام در آموزش و پرورش این منطقه است. 

امام جمعه دیشموک با اشاره به راه اندازی سه چمن مصنوعی در مدارس برای ورزش دانش  و ساخت خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی و همچنین ساخت سالن ورزشی در روستای درغک تصریح کرد: خرید تجهیزات آموزشی به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون تومان با همکاری بنیاد علوی و برای استفاده در اختیار دانش آموزان قرار دادن این تجهیزات از خدمات نظام اسلامی در این منطقه محروم است. 

حجت الاسلام راوند مدارس شهر دیشموک را نیازمند توجه بیش از پیش دانست و افزود: کمبود فضای آموزشی در شهر دیشموک نزدیک است به بحران تبدیل شود و زمانی برسد که فضا برای تحصیل دانش آموزان کافی نباشد که از مسئولین استانی انتظار داریم قبل از اینکه آموزش و پرورش با مشکل مواجه شود برای این موضوع چاره‌اندیشی کنند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi