شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

توصیه های ایمنی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در روزهای برفی و یخبندان

محمدامین نیکویی نژاد، در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به یخ زدگی معابر خصوصا در شب و صبح و تاکید بر خودداری از مسافرت های غیر ضرور گفت: باید از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود و رانندگان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107635
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴

کرونا :

توصیه های ایمنی اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد در روزهای برفی و یخبندان

محمدامین نیکویی نژاد، در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، با اشاره به یخ زدگی معابر خصوصا در شب و صبح و تاکید بر خودداری از مسافرت های غیر ضرور گفت: باید از تردد با وسیله نقلیه فاقد لاستیک یخ‌شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر خودداری شود و رانندگان در صورت مسافرت ضروری حتما با سرعت مطمئنه تردد نمایند.

نیکویی نژاد با بیان اینکه باید هنگام خروج از منزل از سلامت وسیله نفلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی اطمینان حاصل شود افزود: در هنگام رانندگی برروی سطح لغزنده از گرفتن ترمزهای ناگهانی پرهیز شود و در صورت نقص فنی اتومبیل در خیابان‌ها آن را به منتهی الیه سمت راست در مکانی مناسب متوقف و برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری، علائم هشدار دهنده در فاصله مناسب قرارداده شود.

وی تاکید کرد : در روزهای برفی و یخبندان هرگز از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نشود و شهروندان هنگام عبور از عرض خیابان با در نظرگرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور کرده و از دویدن خودداری کنند.

سرپرست اورژانس استان گفت: کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند. همچنین در روزهای برفی از کوهنوردی اجتناب شود و شهروندان هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش آج دار استفاده کنند. 

نیکویی نژاد تاکید کرد: هنگام عبور از روی پلکان‌های برف‌ گرفته ساختمان‌ها،پل‌های عابر پیاده و پل روی جوی‌ها دقت کنید و از دستگیره‌های کناری حتما استفاده شود.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان با بیان اینکه هنگام عبور از معابر، مواظب سقوط قندیل ‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان ها باشید، افزود:سطوح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی بسیار خطرناک بوده و از ماجراجویی و تردد بر روی آنها خودداری شود.

آمار جالب پلیس کهگیلویه و بویراحمد از ماموریت‌های ۶ ماهه امسال
دنبال کنید

نیکویی نژاد در خصوص ورزش های زمستانی نیز گفت: اسکی روی برف بدون طی آموزش های لازم و یا با وسایل غیر استاندارد مث لاستیک خودرو میتواند باعث آسیب های متعدد و حتی قطع نخاع در پیست های اسکی گردد. همچنین پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات جسمی شود لذا توصیه می‌شود از این کار پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به طرح امداد زمستانی اظهار کرد: این طرح همه ساله و بر اساس دستورالعمل کشوری در آذر ماه شروع و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

 نیکویی نژاد ادامه داد: در این مدت همه ارگان های امدادی، بالاخص اورژانس ۱۱۵ استان به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش، به مردم شریف خدمات فوریت های پزشکی را ارئه خواهند کرد.

وی همچنین از تجهیز و تکمیل ناوگان اورژانس به تجهیزات فنی زمستانی مورد نیاز در فصل سرد خبر داد و گفت: پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در مناطق سردسیری به تجهیزات زمستانی مثل زنجیر چرخ ، بیلچه، پوتین و … تجهیز شده اند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi