شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تولیدات شرکت نفت گچساران در دولت سیزدهم

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نخستین چاه شرکت بهره‌برداری گچساران سال ۱۳۰۴ شمسی حفاری و نخستین کارخانه بهره‌برداری در مجموعه گچساران یک، سال ۱۳۲۲ با ظرفیت اسمی ۲۴۵ هزار بشکه در روز احداث و عملیاتی شد. وی با اشاره به محصولات

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107315
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱

کرونا :

افزایش تولیدات شرکت نفت گچساران در دولت سیزدهم

غلامرضا کمالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: نخستین چاه شرکت بهره‌برداری گچساران سال ۱۳۰۴ شمسی حفاری و نخستین کارخانه بهره‌برداری در مجموعه گچساران یک، سال ۱۳۲۲ با ظرفیت اسمی ۲۴۵ هزار بشکه در روز احداث و عملیاتی شد.

وی با اشاره به محصولات تولیدی این شرکت بیان کرد: نفت خام، گاز، گاز مایع و نفتا چهار محصولی می باشد که شرکت نفت و گاز گچساران تولید می‌کند، این شرکت در گستره‌ای به عرض ۱۵۰ کیلومتر و طول ۳۵۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در محدوده چهار استان فارس، خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

کمالی عنوان کرد: مرکزیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، این شهرستان می باشد و این شرکت یکی از پنج شرکت زیرمجموعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با ۲۳ میدان نفتی است که هم‌اکنون ۱۶ میدان آن فعال بوده، همچنین ۸۵۷ حلقه چاه و ۱۰۵ مجموعه تفکیک‌گر در کنار چاه‌ها داریم که به هرکدام از این‌ تفکیک‌گرها تعداد قابل‌توجهی چاه متصل است.

وی گفت:شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای بیش از ۷‌ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط لوله نفت در قطرهای ۴ تا ۵۲ اینچ می باشد و بی‌شک نگهداری از این تجهیزات و خطوط لوله نیازمند تلاشی بی‌وقفه و با دقت بالا است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ هزار کیلومتر جاده دسترسی به چاه‌ها و تأسیسات با بیش از ۵۹ تأسیسات صنعتی مهم در این شرکت وجود دارد که شامل ۱۰ واحد بهره‌برداری، ۷ واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار ضعیف گاز و سه ایستگاه گاز مایع و… است.

وزیرکشور:همه مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند
دنبال کنید

کمالی بیان کرد: تولید نفت در شرکت ‌بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به سقف رسید درحالی که در مقطعی از زمان‌ به حداقل ممکن رسیده بود، با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با همت و دیپلماسی مثبت، مؤثر وزیر نفت، اقدام‌های اصولی و راهبردی وزارت نفت، این شرکت توانست به سقف تولید پیش از کاهش تکلیفی دست یابد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کالای مورد نیاز صنعت نفت از داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین می‌شود، اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کالا با برآورد مالی ۶۶۸ میلیارد ریال از سوی شرکت گچساران تأمین شد.

کمالی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در مقایسه با سال گذشته رشد بیش از ۵۰ درصدی در تأمین کالا را داشته‌ که این روند خود بیانگر این بوده که شرکت برای افزایش تولید و رسیدن به برنامه تولیدی مورد نظر در حال برداشتن گام‌هایی بلند است.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت نفت، باید ظرفیت‌های تولید حداکثری افزایش یابد و تأمین کالا، تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز، از اصلی‌ترین اقدام‌ها در تحقق این خواسته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه بخشی از کالاهای مورد نیاز این شرکت از سوی ستاد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و بخشی دیگر نیز از سوی خود همکاران تأمین می‌شود، افزود: شرکت‌های تولیدکننده و دانش‌بنیان متناسب با نیاز شرکت‌های تولیدی فعالیت می‌کنند.

کمالی گفت: جمع‌آوری گازهای همراه از سیاست‌گذاری‌های کلان گازهای ارسالی به مشعل‌ها محقق می‌شود، بنابراین دستیابی به این مقصود با استفاده از بهترین راهکارهای تخصصی و علمی به‌صورت مستمر و از مبادی مختلف در حال پیگیری است.

فردا هیچ مدرسه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل نیست
دنبال کنید

 وی با بیان اینکه سه وظیفه اساسی در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تعریف شده است، تصریح کرد: رسالت نخست و اصلی ما تولید نفت و گاز کشور، وظیفه دوم رسیدگی به کارکنان و خانواده‌های آنها و وظیفه سوم توجه به ولی‌نعمتان خود در محیط پیرامونی یعنی مردم با شرافت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به نیروی انسانی در این شرکت افزود: هم‌اکنون این شرکت ۶ هزار و ۲۰۰ نیرو فعال دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۵۰ نیروی رسمی و هزار و ۵۰ نیروی قراردادی و بقیه ارکان ثالث هستند که در مجموع بعد از اضافه شدن نیروهای مشمول بند «و» و «د»، تعداد نیروهای رسمی به حدود ۳ هزار و ۵۵۰ نفر خواهد رسید.

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳/ض


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi