یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

1000 مدرسه در دهه فجر افتتاح می‌شود

  به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دبیران‌کل تشکل‌های فرهنگیان با بیان اینکه مطالبه‌گری باعث ارتقای کیفیت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها خواهد شد، اظهار کرد: احساس عمیق تشکل‌های فرهنگیان نسبت به جریان تعلیم و تربیت یک سرمایه عظیم برای آموزش و پرورش است که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107300
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

کرونا :

1000 مدرسه در دهه فجر افتتاح می‌شود

 

به گزارش گروه آموزش و پرورش کرونا ، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با دبیران‌کل تشکل‌های فرهنگیان با بیان اینکه مطالبه‌گری باعث ارتقای کیفیت اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها خواهد شد، اظهار کرد: احساس عمیق تشکل‌های فرهنگیان نسبت به جریان تعلیم و تربیت یک سرمایه عظیم برای آموزش و پرورش است که باید از آن بهره‌برداری کرد.

وی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش قطعاً موجب تحول در آینده کشور و ساختن ایرانی آباد و سرافراز در جهان خواهد شد، افزود: تصویر آینده کشور، اکنون در مدارس قابل مشاهده است و در واقع مدرسه قوی، ایرانی قوی را به دنبال خواهد داشت.

صحرایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزش و پرورش، گفت: پیش از انقلاب اسلامی، جمعیت باسواد کشور ۴۷ درصد بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های معلمان گرامی به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: باید از عملکرد گذشته در راستای اجرای برنامه‌های پیش رو و فعالیت‌های ماندگار درس گرفت تا تجربه گذشته موجب اعتلای آینده شود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر وجود حلقه‌های مشورتی و تشکیل جلسات گفت‌وگومحور برای حل مسائل نظام تعلیم و تربیت، تصریح کرد: خط قرمزی برای مشورت وجود ندارد و تمام اندیشه‌ها و گروه‌ها حق طرح مسائل و نظریات خود در ارتباط با مسائل آموزش و پرورش را داشته و این دست از جلسات ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی بسیار در آموزش و پرورش در راستای ارائه خدمات رفاهی مطلوب به فرهنگیان، افزود: اعتقاد عمیق به فعالیت‌های اقتصادی مطلوب و راهگشا در آموزش و پرورش وجود دارد و در این راستا اقداماتی انجام و برنامه‌ریزی‌های موثری برای آینده انجام شده است.

تلاش وزارت راه برای بهبود معیشت کارکنان
دنبال کنید

صحرایی اظهار کرد: اتحاد، همبستگی، هماهنگی و یک صدایی در آموزش و پرورش یک ضرورت مهم و رمز موفقیت این دستگاه عظیم و با ذینفعان بسیار گسترده است.

وی با اشاره به مسائل معلمان، گفت: چالش های موجود در سه حوزه قابل بررسی است؛ ابتدا معیشت معلم است که تکلیف دولت و مجلس است که در این دوره اقدامات مطلوبی صورت گرفته، دوم منزلت معلم است که به دست جامعه و خانواده‌هاست و سوم مرجعیت معلم است که به دست خود اوست و باید در راستای کسب شایستگی‌های لازم تلاش کند.

صحرایی با اشاره به رتبه‌بندی معلمان، بیان کرد: باید به نقاط مثبت و تلاش‌های دولت سیزدهم در تحقق رتبه بندی اشاره کرد و البته برای اصلاح قانون و آیین‌نامه آن مبتنی بر کار کارشناسی و تخصصی تلاش کرد، که اکنون در دست اقدام است.

وی با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش و تمرکز بر مدارس دولتی، تصریح کرد: رشد رتبه‌های برتر کنکور سراسری از مناطق کمتر برخوردار از جمله نشانه‌های اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تأثیر مستقیم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات دولت در آموزش و پرورش، گفت: احیای باشگاه دانش پژوهان جوان که بستر مهمی برای رشد نخبگان نوجوان و جوان در آموزش و پرورش است با حمایت رئیس جمهور و تبدیل شدن کشور به کارگاه مدرسه‌سازی، گوشه‌هایی از تلاش‌ها و حمایت‌های دولت به منظور اعتلای آموزش و پرورش کشور است.

وی با اشاره به افتتاح مدارس جدید در دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در روزهای پیش رو، قریب به یک هزار مدرسه در سراسر کشور افتتاح خواهد شد که این نیز خدمتی دیگر به ملت شریف ایران در ایام بزرگ داشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

مسکن ملی و عدد صفر جلوی نام باشت!
دنبال کنید

صحرایی با اشاره به هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی، افزود: اقدام مهم دیگر وزارت آموزش و پرورش ، توسعه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و اصلاح تصور مردم نسبت به هنرستان‌هاست که اکنون با استقبال قابل توجه دانش‌آموزان با معدل‌های بالا برای ثبت‌نام در رشته‌های مهارتی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: انتخابات فرصتی مهم برای اعتلای کشور است و تجلی عرصه قدرت مردم در حاکمیت بوده که باید به تکلیف خود عمل کرده و با شرکت در انتخابات آینده کشور را رقم بزنیم.

گفتنی است در این جلسه، ۱۴ تشکل فرهنگیان مسائل و نظرات خود را در حوزه‌های گوناگون شامل مسائل رفاهی و معیشتی، رتبه‌بندی معلمان، بهبود وضعیت کیفیت آموزش و فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین، جهاد تبیین در حوزه برگزاری انتخابات به ویژه در ارتباط با رأی اولی‌ها و جوان‌گرایی در آموزش و پرورش در حضور وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi