پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش بینی امام جمعه چرام از مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش کرونا از چرام حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: حضرت علی(ع) تقوا را دوای درد جسم و روح معرفی میکند و در توصیه‌های بهداشتی برای شفای امراض جسمانی و روانی میفرماید: «شفاء مرض اجسادکم» و استاد مطهری در توضیح آن مینویسد: «… اگر تقوا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107112
تاریخ انتشار : جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

کرونا :

پیش بینی امام جمعه چرام از مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش کرونا از چرام حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: حضرت علی(ع) تقوا را دوای درد جسم و روح معرفی میکند و در توصیه‌های بهداشتی برای شفای امراض جسمانی و روانی میفرماید: «شفاء مرض اجسادکم» و استاد مطهری در توضیح آن مینویسد: «… اگر تقوا نباشد آدمی حتی تن خود و سلامت تن خود را قادر نیست حفظ کند.

امام جمعه چرام افزود: آدم متقی که به حد خود و حق خود قانع و راضی است و روحی مطمئن‌تر و اعصابی آرامتر و قلبی سالمتر دارد، دائما در فکر نیست کجا را برد و کجا را بخورد و کجا را ببلعد، ناراحتیهای عصبی او را به زخم روده و زخم معده مبتلا نمی سازد،

افشار با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با ائمۀ جمعه سراسر کشورفرمودند ” رسیدن به هدف‌های اسلامی جز با حضور مردم امکان پذیر نیست. مسئله مردم یک اصل اسلامی است” بیان کرد: برخلاف دوره‌های گذشته که رهبر معظم انقلاب اسلامی سفارشاتی را در روز‌های نزدیک به انتخابات مطرح می‌کردند، این بار از فروردین سفارشات خود را بیان‌ کردند؛ چون مشارکت حداکثری از ملاک‌های دنیای امروز است.

وی افزود: رهبر انقلاب فرمودند «دشمنان ایران، مخالف حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری ملت در انتخابات هستند، اما این بار هم حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات باعث می‌شود تا آنها آرزوی خود را در این رابطه به گور ببرند.»

خطیب جمعه شهر چرام گفت:از مؤلفه های قدرت ایران اسلامی، مجلس شورای اسلامی با پشتوانه حضور حداکثری مردمی است.

پروژه آبرسانی به اراضی دشت امامزاده جعفر گچساران افتتاح شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه امام على علیه السلام ـ در دستور حکومتی خود به مالک اشتر ـ نوشت ” ستون دین و جماعت مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان ، توده مردم اند ؛ پس ، باید توجّه و عنایت تو به آنان باشد، عنوان کرد: در واقع مردم ظرف تجلی الهی هستند” و امامین انقلاب به این موضوع توجه داشتند و منظومه تفکر امامین انقلاب میزان را رای مردم میدانند.

افشار با بیان اینکه در دنیای امروز حضور در انتخابات از مولفه های اصلی قدرت هر کشور است، افزود: رئیس جمهور سابق آمریکا آقای ترامپ که قدرت برتر اتمی دنیا هستند به طرفدانش می گوید: شما نمی‌توانید در خانه بمانید. حتی اگر مثل یک حیوان مریض باشید و بگویید من نمی‌توانم این کار را انجام دهم. حتی اگر رأی بدهید و بعدش بمیرید باز هم ارزش دارد.

 وی با بیان اینکه انتخابات دو فایده دارد؛ ️یکى اینکه با برگزارى آن و توجه به آراى مردم، آنها خود را در ایجاد حکومت دینى سهیم خواهند دانست و در نتیجه بیشتر و بهتر در حمایت از نظامى که به دست خودشان تحقق یافته، مى‌کوشند و آن گاه آرمانهاى مهم حکومت دینى تحقق مى‌یابد، بیان کرد: فایده دیگر این است که امام راحل(قدس سره) ـ بنیانگذار این نظام الهى ـ با تأکید بر اهمیت نقش مردم و آراى آنان مخالفان نظام را خلع سلاح کردند، زیرا آنان با تبلیغات مسموم خود قصد داشتند نظام اسلامى را، مستبد جلوه دهند، ولى هنگامى که آراى مردم در این نظام مورد احترام و اهتمام باشد، حربه مخالفان از کار خواهد افتاد.

سارق اماکن بهمئی دستگیر شد
دنبال کنید

 افشار با بیان اینکه نظرسنجی‌ها از رشد نرخ مشارکت می‌گویند، گفت: بر اساس نظرسنجی هایی که در فاصله دو تا سه ماه قبل از انتخابات انجام داده‌اند، میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکنون در کل کشور به طور میانگین به حدود ۴۰ درصد رسیده است.اماکسانی که می گویند رای نمیدهیم نیز رای خواهند داد.

وی گفت: علیه دشمنان اسلام و ایران رای خواهند داد، علیه بایدن و نتانیاهو رای خواهند داد، علیه قاتلین چندین هزار شهیدی که به دست سازمان منافقین به شهادت رسیدند رای خواهند داد .


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi