شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر

به گزارش کرونا از یاسوج، با شروع فصل زمستان و آغاز بارش‌ها شاهد صعود کوهنوردان به ارتفاعات دنا و بروز مشکلاتی برای آنها هستیم که فقط برای دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی زحمت ایجاد می‌شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این ایام شاهد گرفتار شدن عده‌ای از کوهنوردان در برف بودیم که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 107034
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

کرونا :

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر

به گزارش کرونا از یاسوج، با شروع فصل زمستان و آغاز بارش‌ها شاهد صعود کوهنوردان به ارتفاعات دنا و بروز مشکلاتی برای آنها هستیم که فقط برای دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی زحمت ایجاد می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این ایام شاهد گرفتار شدن عده‌ای از کوهنوردان در برف بودیم که علی‌رغم تذکرات زیاد در فضای مجازی که هیچ گونه صعودی نداشته باشند اما صعود کوهنوردان مشکلاتی را برای تیم های امدادرسان هلال احمر و اورژانس ایجاد کرده است.
 

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر 6

 

در همین خصوص معاون ورزش و جوانان گفت: ورزش و جوانان مجوز صعود صادر نکرده است و کوهنوردان استان و استان‌های همجوار به صورت خودجوش به ارتفاعات صعود می‌کنند که سبب دردسر و گرفتاری برای نیروهای امدادی شده است.

مظفری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: صعودهای بی‌موقع و بدموقع کوهنوردان مشکلاتی را برای تیم های عملیاتی هلال احمر ایجاد کرده است و تمام انرژی ما به جای اینکه صرف امدادرسانی به حوادث جاده ای شود ۱۶ تا ۱۷ ساعت صرف امدادرسانی به کوهنوردان در ارتفاعات می‌شود.
 

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر 7

 

وی بیان کرد: چند وقت گذشت فردی در ارتفاعات استان گرفتار شده بود و نیروهای هلال احمر با چه مشقتی و مشکلاتی و این فرد را به پایین انتقال دادند.

زریر حسین زاده در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: با توجه به موقعیت و شرایط جوی استان‌، استان‌های سراسر  کشور را ملزم کردیم هرگونه صعودی در پاییز و زمستان به ارتفاعات دنا مگر با هماهنگی هیات  کوهنوردی  و گروه‌ هیمالیانوردی ممنوع است.

مشکلات زیرساخت‌های گردشگری غار ده شیخ پاتاوه بررسی شد/ تقدیر از مدیریت جهادی بازرس کل
دنبال کنید

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر 8

 

رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد افزود: فدراسیون کوهنوردی هم دستورالعملی در همین خصوص صادر و به تمامی استان‌ها اعلام کردند اما هفته گذشته شاهد عدم هماهنگی استان همجوار و صعود به ارتفاعات بودیم که منجر به سقوط و مصدومیت کوهنوردان در قلل برف‌کرمویی و تش پری و سختی در امدادرسانی بودیم.

وی بیان کرد: در امدادرسانی به افراد دچار مشکلاتی شدیم و این موضوع باعث نارضایتی دستگاه‌های امدادرسان شد که تذکرات لازم را به دستگاه‌های که در اعزام کوهنوردان نقشی داشتند دادیم.

این مسوول با اشاره به تشکیل کارگروه هواشناسی در هیات کوهنوردی استان گفت: کارشناس هواشناسی عضو این کارگروه است که با توجه به ورود سامانه بارشی به استان در اواخر هفته هشدارها به هیات‌های ۹ گانه شهرستانی داده شده است و هرگونه صعود به دلیل ریزش باران و برف و صاعقه در ارتفاعات ممنوع است که می‌طلبد کوهنوردان همانند سنوات گذشته به نکات ایمنی توجه کنند.
 

صعودهای بد موقع و دردسرساز کوهنوردان به ارتفاعات دنا+ تصاویر 9

 

پایان پیام/ض


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi