جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط برخورداری از مزایای تحت تکفل بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش کرونا از یاسوج، رسول چراغ سحر گفت: همسر بیمه‌شده و فرزندان پسر تا سن ۱۹ سالگی و پس از آن تنها در صورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته یا معلول و ازکارافتاده شناخته شوند، می توانند تحت تکفل او قرار بگیرند و از خدمات این سازمان استفاده کنند. مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106989
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

کرونا :

شرایط برخورداری از مزایای تحت تکفل بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش کرونا از یاسوج، رسول چراغ سحر گفت: همسر بیمه‌شده و فرزندان پسر تا سن ۱۹ سالگی و پس از آن تنها در صورتی که به تحصیلات دانشگاهی اشتغال داشته یا معلول و ازکارافتاده شناخته شوند، می توانند تحت تکفل او قرار بگیرند و از خدمات این سازمان استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد افزود: همچنین فرزندان دختر در صورتی که شاغل نباشند و ازدواج نکرده باشند می‌توانند از این مزایا برخوردار شوند.

وی درباره شرایط بهره مندی والدین بیمه شده از مزایای این نوع پوشش بیمه ای نیز گفت: در صورتی که سن پدر از ۶٠ سال و سن مادر از ۵۵ سال بیشتر باشد و یا به تشخیص کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ٩١ قانون تامین‌اجتماعی ازکارافتاده باشند و معاش آنان توسط فرزند بیمه‌شده تأمین شود، می‌توانند تحت تکفل فرزند خود قرار بگیرند.

به گفته وی همسر بیمه‌شده زن در صورت ازکارافتادگی یا دارای بیش از ۶٠ سال سن، می تواند تحت تکفل او قرار بگیرد و از خدمات بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی بهره مند شود.

چراغ سحر افزود: بانوانی که بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند، در صورت شاغل نبودن شوهر و فرزندان، می توانند فزند دختر و پسر خود را تحت تکفل خویش درآورند.

 وی افزود: ارائه درخواست کفالت صرفا از طریق غیرحضوری امکان پذیر است و بیمه شدگان می توانند با مراجعه به سامانه خدمات  غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi