پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسته خبری انتخابات|از تکاپوی احزاب و ائتلاف‌های سیاسی تا تبلیغات غیرحرفه‌ای نامزدها در فضای مجازی

به گزارش کرونا از اهواز، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برای انتخاب ۲۹۰ نماینده در یک دوره‌ی چهارساله برگزار می‌شود که سهم استان خوزستان از این تعداد ۱۸ نماینده در ۱۴ حوزه انتخابیه است. به گفته عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان: پس از بررسی های شورای نگهبان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106905
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

کرونا :

بسته خبری انتخابات|از تکاپوی احزاب و ائتلاف‌های سیاسی تا تبلیغات غیرحرفه‌ای نامزدها در فضای مجازی

به گزارش کرونا از اهواز، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال جاری برای انتخاب ۲۹۰ نماینده در یک دوره‌ی چهارساله برگزار می‌شود که سهم استان خوزستان از این تعداد ۱۸ نماینده در ۱۴ حوزه انتخابیه است.

به گفته عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان: پس از بررسی های شورای نگهبان ۱۰۵ نفر جدید تأیید صلاحیت شده و به مجموع داوطلبان اضافه شدند.

در فرایند رسیدگی به شکایات نامزدها، صلاحیت تعدادی از نامزدها در استان خوزستان تایید شد که از جمله آنها می‌توان به آقایان زاهد فردوس پناه از دشت آزادگان، جبار سعیداوی از اهواز، جهانبخش قلاوند از اندیمشک و امیر حیات مقدم از ماهشهر اشاره کرد.

بر اساس تقویم انتخابات مجلس ۲۰ بهمن‌ماه نتیجه نهایی بررسی شکایت داوطلبان تایید صلاحیت نشده توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابیه به این افراد ابلاغ خواهد شد و ردصلاحیت‌ شده‌ها می‌توانند تا آن زمان امید داشته باشند که به صحنه انتخابات برگردند.

تکاپوی احزاب و ائتلاف‌های سیاسی

رایزنی با فعالان سیاسی-اجتماعی برای تشکیل شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در استان خوزستان برای ارائه لیست با محوریت علی حسین حسین‌زاده معاون سابق سیاسی استانداری خوزستان آغاز شده است. 

سید احمد پورفرجی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در حال بررسی نامزدهای تایید صلاحیت شده هستیم، اظهار کرد: امیدواریم حدود یک هفته دیگر به نتایج خوبی در وضعیت لیست شورای ائتلاف در حوزه‌های انتخابیه‌ خوزستان برسیم. بانوان توانمند نیز جزو لیست این شورا هستند.

کریم کریمی تبار مسؤول جبهه پایداری در خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: در طی ۶ ماه گذشته با دعوت از چهره های سیاسی در استان بالغ بر ۵۸ برنامه سیاسی و فرهنگی از سوی جبهه برگزار شده است. وی همچنین مدعی شد که حمایت جبهه از افراد و نامزدهای انتخاباتی منوط به داشتن برنامه و کارآمدی فرد و از طرفی روحیه انقلابی‌گری به‌ویژه در مبارزه با اشرافی‌گری و فتنه‌گران است.

لیگ برتر والیبال| شکست خانگی خودروسازان و پیروزی مدعیان
دنبال کنید

علی کرمی مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه دانشجویان استقلال خود را در ایام انتخابات حفظ می‌کنند، گفت: تلاش ما افزایش مشارکت مردمی در انتخابات است و در این راستا برنامه‌هایی نظیر برگزاری تریبون‌های آزاد مردمی با موضوع انتخابات و نقد عملکرد نمایندگان مجلس و همچنین دعوت از فعالان سیاسی و اجتماعی را برگزار خواهیم کرد. 

بازدیدهای انتخاباتی و تبلیغات غیر رسمی

کاندیداهای شاخص به ویژه در اهواز، تبلیغات غیررسمی انتخاباتی را با حضور در مناطق محروم و حاشیه‌ای آغاز کرده‌اند و سعی در ترمیم اعتماد عمومی دارند، حال باید دید که پس از موفقیت در انتخابات آیا به وعده‌های خود عمل خواهند کرد؟ 

دارا بودن رای پایه نقش بسزایی در حمایت گروه‌های سیاسی و اقوام از نامزدها دارد و هر چه استقبال مردمی بیشتری از جلسات یک کاندیدا انجام شود، شانس او برای قرار گرفتن در لیست‌های ائتلافی افزایش می‌یابد.

تاکنون محتوای قابل توجهی از سوی هیچکدام از کاندیداهای اهوازی مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی دیده نشده است و حامیان نامزدها تنها به ارسال عکس آن هم به دفعات بالا، تبلیغات غیر حرفه‌ای، متن‌های طولانی تعریف و تمجید و استیکر در گروه‌های وآتس‌آپی اکتفا کرده‌اند.

انتشار متن‌نوشته‌های مردمی با امضای فعالان رسانه‌ای، اجتماعی و سیاسی در حمایت از برخی نامزدهای نزدیک به اصلاح‌طلبان از نکات جالب فعالیت‌های مجازیِ انتخاباتی است‌.

پایان پیام/

 

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi