شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت مسکن و اجاره‌بها باید منطقی شود

به گزارش کرونا از همدان مهدی حیدری ظهر امروز در جلسه صحن شورای شهر با انتقاد از اینکه بازار مسکن و نرخ اجاره‌بها کام مردم را تلخ کرده است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش اجاره بها کیفیت تامین مسکن پایین‌تر می‌آید و خانواده‌هایی به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها مجبور به مهاجرت به روستاها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106578
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۴:۵۹

کرونا :

قیمت مسکن و اجاره‌بها باید منطقی شود

به گزارش کرونا از همدان مهدی حیدری ظهر امروز در جلسه صحن شورای شهر با انتقاد از اینکه بازار مسکن و نرخ اجاره‌بها کام مردم را تلخ کرده است، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل افزایش اجاره بها کیفیت تامین مسکن پایین‌تر می‌آید و خانواده‌هایی به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره‌بها مجبور به مهاجرت به روستاها شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین ذیربط باید برای ساماندهی بازار نابسامان مسکن و اجاره بها وارد شوند، افزود: در ساماندهی مسکن و اجاره‌بها باید منافع موجر و مستاجرین تامین شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به شعارهای ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری اضافه کرد: موضوع ازدواج و فرزندآوری مهم است اما ابتدا باید حداقل‌های معیشت زندگی از جمله توانایی تامین مسکن برای جوانان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در زمینه حل مشکلات اجاره‌بها در چندین سطح می‌توانیم وارد شویم، اظهار داشت: ابتدا باید بتوانیم وضعیت و شرایط کنونی را حفظ کرده و جلوی هیجانات افزایش نرخ اجاره‌بها را گرفت.

حیدری با بیان اینکه کنترل قیمت مسکن در نازل‌ترین سطح کنترل هیجانات است، اضافه کرد: افزایش قیمت مسکن و اجاره بها باید بر اساس اصول صورت پذیرد.

وی کنترل قیمت‌گذاری‌ها را از وظایف حاکمیت دانست و گفت: بخشی از دلایل افزایش روزافزون آمار طلاق در جامعه عدم تامین و تهیه مسکن است و ما به عنوان حاکمیت باید در کنار هم در راستای رفع مشکل مسکن اقدام کنیم.

این عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه از توان نمایندگان مجلس نیز برای رفع مشکل مسکن باید کمک گرفت، اظهار داشت: لازم است کمیسیونی برای حمایت از مسکن در شورای شهر تشکیل شود تا مباحث این موضوع را پیگیری کند.

اقدامی خوب برای جبران کسری مالی بهداشت و درمان باشت
دنبال کنید

کاوسی امید: استاندارد مشخصی برای فعالیت تعداد مشاورین املاک تعریف شود

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه در حل مشکلات مسکن جریان‌سازی اجتماعی صورت پذیرد، گفت: در صورت اجرای طرح سامانه آنلاین املاک حتی به صورت حداقلی می‌تواند در جریان سازی ساماندهی مسکن کمک کرد.

اکبر کاوسی امید با انتقاد از افزایش بی‌رویه بنگاه‌های معاملات ملکی در نقاط مختلف شهر افزود: استانداردی برای فعالیت تعداد مشاورین املاک باید تعریف و مشخص شود.

وی با بیان اینکه برخی از مشاوران املاک خود عامل تخلفات ساخت و ساز هستند، اظهار داشت: برخی مواقع این مشاورین غیرقانونی عمل می‌کنند که در برخورد با این موضوع باید تدابیر مناسبی اندیشیده شود.

کاوسی‌امید اضافه کرد: اگر زیرساخت‌های حوزه مسکن درست نباشد عامل آسیب‌های بعدی خواهد بود که یکی از موارد آن افزایش مراجعات و شکایات به دستگاه قضایی است.

در این جلسه رییس اتحادیه مشاورین املاک و تعدادی از نمایندگان مشاورین املاک سطح شهر به بیان مشکلات این حوزه پرداخته و آمادگی خود را برای همکاری با نهادها و دستگاه‌های اجرایی در زمینه ساماندهی مسکن و اجاره‌بهای املاک اعلام کردند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi