جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها گرانتر است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، قیمت مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد گران‌تر از سایر نقاط کشور است و به گفته استاندار در حالی که قیمت مرغ زنده در سایر استان‌ها۶۳ هزار تومان است در این استان قیمت مرغ زنده ۷۲ هزار تومان بوده و مرغ با قیمت کیلویی ۹۶ هزار تومان به بالا

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106344
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲

کرونا :

چرا قیمت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد از سایر استان‌ها گرانتر است؟

به گزارش کرونا از یاسوج، قیمت مرغ زنده در استان کهگیلویه و بویراحمد گران‌تر از سایر نقاط کشور است و به گفته استاندار در حالی که قیمت مرغ زنده در سایر استان‌ها۶۳ هزار تومان است در این استان قیمت مرغ زنده ۷۲ هزار تومان بوده و مرغ با قیمت کیلویی ۹۶ هزار تومان به بالا دست مردم می‌رسد.

احمدزاده با بیان اینکه پذیرفتنی نیست گرانترین استان کشور در فروش و عرضه مرغ باشیم، افزود: اگر جوجه‌ریزی افزایش پیدا کرده و وارد بازار شده چرا قیمت مرغ در این استان باید بیشتر از سایر نقاط کشور باشد و گرانترین استان کشور باشیم.

وی با اشاره به تفاوت ۹ هزار تومانی قیمت مرغ استان با سایر نقاط کشور عنوان کرد: اینکه گرانترین استان کشور در زمینه قیمت مرغ هستیم را نمی‌پذیریم، متولیان باید برای این موضوع تدبیری اتخاذ کرده و چاره‌اندیشی کنند.

در همین خصوص سید احسان عسکری از راه‌اندازی سامانه رهتاب برای کاهش قیمت مرغ خبر داد و گفت: این سامانه یک زنجیره کامل از حلقه های تامین کشتار و بازار گوشت مرغ است که هوشمندسازی معاملات مرغ از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی گفت: عرضه مرغ از این به بعد به صورت غیررسمی به بازار عرضه می‌شود و به صورت منسجم عرضه می شود و این سامانه اصالت کالا را تضمین می‌کند. علاوه بر این، از طریق سامانه رهتاب می‌توان از میزان رضایتمندی مردم از فروشندگان، قیمت کالا و ارائه کالا و خدمات آگاه شد؛ و در این مسیر قدرت شفافیت افزایش پیدا می‌کند و مدیریت دقیقی را در عرضه این کالا‌ها به بازار عرضه می‌کنیم.

بازدید استاندار از چند پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد/ بهره‌برداری از ۴.۵ کیلومتر جاده کمربندی یاسوج
دنبال کنید

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حال حاضر سامانه رهتاب مرغ، در استان‌های مختلف راه اندازی شد و با طراحی و اجرای بستر‌های مدیریتی متفاوت برای تامین کنندگان، توزیع کنندگان و پذیرندگان این محصولات، راهی برای کنترل و رصد بهتر زنجیره تامین، توزیع و فروش این کالا‌ها خلق کرده است.

وی عنوان کرد: وارد کردن گوشت مرغ قطعه بندی شده به سامانه رهتاب باعث کنترل قیمت و حفظ حقوق مصرف کنندگان و نظارت بهداشتی می‌شود و می‌بایست بدین منظور تصمیماتی اتخاذ شود که گوشت مرغ قطعه بندی شده نیز در سامانه رهتاب بارگذاری شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار در ادامه افزود: بازار مرغ در استان تحت کنترل سامانه رهتاب است و کالا‌های اساسی دیگر در ماه رمضان و انتخابات هم از همین طریق کنترل می‌شود.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi