چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتقاد دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ضعف در برنامه‌های فرهنگی

به گزارش کرونا از یاسوج علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکرکهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز در فضایی هستند که تذکرات و جلسات ما جواب نمی‌دهد، برنامه های آموزش و پرورش متناسب با تفکر آنها نیست. دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 106329
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۴:۵۵

کرونا :

انتقاد دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از ضعف در برنامه‌های فرهنگی

به گزارش کرونا از یاسوج علی ملک حسینی دادستان مرکز استان در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکرکهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز در فضایی هستند که تذکرات و جلسات ما جواب نمی‌دهد، برنامه های آموزش و پرورش متناسب با تفکر آنها نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزوو: برنامه‌های فرهنگی دهه ۷۰با الان قابل مقایسه نیست در فرهنگ عقب گرد داریم برنامه‌ها بی‌محتوا و آماری است.

این مسئول قضایی ادامه داد: در گذشته محفل شبی با قرآن با حضور اساتید مصر در استان برگزار می‌شد حالا سالهاست از این برنامه‌ها نداریم، برنامه‌ها تکراری شده و جذبه ندارند، هنر نیست برای قشری که اهل آن موضوع هستند برنامه اجرا کنیم باید دیگران که فاصله دارند را جذب کنیم.

ملک حسینی با اشاره به فعالیت‌های مقابله با اسلحه در قالب «نه به تیراندازی» گفت: با عوامل تیراندازی در دادگستری برخورد داریم و کوتاهی نداریم اما به تازگی اتفاق دیگری روی داد که نشان می‌دهد برنامه‌ای برای کنترل این آسیب وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با جوانی که در تبلیغات انتخابات با هدف قدرت نمایی تیراندازی کرده برخورد کردیم اما وقتی بخواهیم جلوی یک آسیب را بگیریم باید برنامه‌ای جایگزین برای کنترل داشته باشیم، برای کنترل هیجان جوانان و بکارگیری استعداد آنها چه برنامه‌ای اجرا شده؟ چند باشگاه تیراندازی راه‌اندازی شده است که استعدادها به این سمت سوق داده شود.

دادستان مرکز استان گفت: برخورد سلبی کارساز نیست باید الگوی مناسب تعریف شود برخورد سلبی به حداقل برسد و برنامه فرهنگی اجرا شود.برنامه جایگزین و شادی آفرین داشته باشیم.

بهمئی و بختیاری به شهید قنبری افتخار می‌کند
دنبال کنید

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلوبه و بویراحمد در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برنامه‌های فرهنگی به نسبت اعتبارات کم نیست اگرچه اجرای برنامه فرهنگی هیچ گاه به حد مطلوب نمی افتد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلوبه و بویراحمد در خصوص معضلات و آسیب‌های اجتماعی در استان با اشاره به اینکه وقتی اتفاقی روی می‌دهد نگاه‌ها به سمت نهادهای فرهنگی است، برگزاری نشست با معتمدان و ریش سفیدان با حضور نماینده ولی فقیه را از جمله برنامه‌های انجام شده در این راستا عنوان کرد. 

درخشان گفت: در حوزه دانش اموزی سال تحصیلی امسال هفت هزار دانش آموز از یاسوج در سینما فیلم دیدند و اتفاق بی‌سابقه بود. 

وی اضافه کرد: اعیاد و جشن‌ها به همت متولیان فرهنگی برنامه‌های قابل توجهی برگزار شد و استقبال بی‌سابقه همراه بود در حوزه نمایش یک اثر با موضوع خودکشی از جشنواره منطقه ای به مرحله بین الملل راه یافت. 

این مسئول یادآور شد: ۱۷فیلم امسال تولید شده و به اجرا رفت شرایط اعتبار دستگاه‌های فرهنگی مانع اجرای بیشتر شده است. 

وی انتخابات در استان را خوب پیش بینی کرد و گفت که رسانه ها در شورآفرینی نقش دارند هرچند نقدهایی هم به برخی رسانه ها وارد است.

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi