شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

درختان «باشت» در آستانه زمستان گُل دادند!

به گزارش کرونا از باشت، این روزها در اواخر پاییز و اوایل زمستان و در سردترین روزهای سال شاهد همنشینی شکوفه و میوه روی درختان هستیم. هر چند این اتفاقات در گذشته کمتر دیده می‌شد اما اکنون بیشتر در باغ‌ها دیده می‌شود، درختانی‌که در روزهای زمستانی میزبان شکوفه و میوه شدند. سید محمد جواد حسینی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104785
تاریخ انتشار : جمعه ۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

درختان «باشت» در آستانه زمستان گُل دادند!

به گزارش کرونا از باشت، این روزها در اواخر پاییز و اوایل زمستان و در سردترین روزهای سال شاهد همنشینی شکوفه و میوه روی درختان هستیم.

هر چند این اتفاقات در گذشته کمتر دیده می‌شد اما اکنون بیشتر در باغ‌ها دیده می‌شود، درختانی‌که در روزهای زمستانی میزبان شکوفه و میوه شدند.

سید محمد جواد حسینی معاون جهاد کشاورزی باشت در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: الان زمان گل‌دهی نیست ولی باید بدانیم در اثر تنش‌های محیطی برخی از درختان گل دادند.

معاون جهاد کشاورزی باشت افزود: با توجه به اینکه شب‌ها سرد و روزها گرم بوده و  البته گرم‌تر از شب‌ است، این اختلاف دمایی موجب شده تا درختان بهار را احساس کنند.

حسینی با بیان اینکه این موارد گل دهی خارج از فصل است، تصریح کرد: باغداران نسبت به مدیریت تغذیه اقدام کنند تا قبل از فصل بهار درختان با گل‌دهی مواجه نشوند.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به این اتفاقات از نظر ما هرس زمستانه درختان مورد تاکید است.

پایان پیام/د


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi