جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: مسئولان رفع معضلات اجتماعی را با پول و اعتبار گره نزنند

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار بررسی علل و عوامل خودکشی و راه‌کارهای برون‌رفت از این پدیده شوم، افزود: خود کشی یک بحران اجتماعی و فرهنگی است و با آن ارزش های والای انسانی از بین می رود. وی اظهار داشت: راه حل این گونه معضلات، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 10471
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور کار بررسی علل و عوامل خودکشی و راه‌کارهای برون‌رفت از این پدیده شوم، افزود: خود کشی یک بحران اجتماعی و فرهنگی است و با آن ارزش های والای انسانی از بین می رود.

وی اظهار داشت: راه حل این گونه معضلات، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی با مبارزه فرهنگی و دیدگاهی با کارهای فکری، تدبیرو برنامه ریزی نتیجه بخش است.

خادمی تصریح کرد: در پدیده شوم خودکشی برخی عوامل ملی دخالت دارد و از دسترس ما خارج است اما برخی حوادث محلی را می‌توان تا حدودی کنترل و رفع  کرد.

به گفته استاندار، یکی از مشکلاتی که در برگزاری جلسات در استان وجود دارد این است که مسائل قبل از اینکه جداگانه بحث و کارشناسی شود در جلسات مطرح می‌گردد که علاوه بر گرفتن وقت مسئولان، قدرت تصمیم‌گیری نیز از اعضا سلب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه، باید شیوه و جنس برگزاری جلسات را عوض کرد، تاکید کرد: با تشکیل کمیته فرعی برای بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی از تمام ظرفیت‌ دانشگاه ها، دستگاه‌های فرهنگی و تجربیات سایر استان‌ها بهره گرفت و بعد این موضوع در قالب طرح برنامه به عنوان راهکار در جلسات ارائه شود.

خادمی با تأکید برتشکیل سریع کمیته فرعی در استان افزود: این کمیته متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری و دانشگاه یاسوج به عنوان متولی علمی و همچنین آموزش و پرورش ایجاد شود و در خصوص این معضل، کار تحقیقاتی صورت گیرد.

دکترخادمی با اشاره به اینکه، می‌بایست در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی، کار به‌صورت کارشناسی ارائه شود به مدیران استان تاکید کرد: برای انجام کار مطالعاتی و تحقیقاتی در خصوص مسائل فرهنگی و معضلات اجتماعی منتظر پول و اعتبار نباشید و وظیفه ذاتی خود را به پول و اعتبار وصل نکنید.

روابط تهران – زاگرب در همه حوزه ها گسترش می یابد/ کرواسی می‌تواند دروازه‌ای برای ارتباط ایران با اتحادیه اروپا باشد
دنبال کنید

امام جمعه یاسوج هم در این نشست گفت: گسترش دین تنها راه اصلاح جامعه است.

آیت‌الله سیدعلی‌اصغر حسینی با موضوع بررسی علل و عوامل خودکشی و راه‌کارهای برون‌رفت از این پدیده شوم، گفت: برای این پدیده شوم در جامعه اسلامی باید تدبیری اندیشیده شود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه به نظر دانشمندان سواد و علم، اقتصاد، قانون و دین می‌تواند چهار عامل اصلی داشتن یک جامعه صالح و شایسته باشد، افزود: به نظر عده‌ای بالا بودن سطح سواد و علم فساد جامعه را کاهش می‌دهد که آیا اختلاس‌های صورت گرفته در کشور نتیجه بی‌سوادی بوده که نشان می‌دهد علم خوب است اما برای اصلاح جامعه کافی نیست.

وی در خصوص اقتصاد به عنوان نظریه دوم داشتن جامعه صالح و شایسته بیان کرد: کشور ژاپن یکی از کشورهای بزرگ اقتصادی در جهان است اما آیا در این کشور مشکل و معضل وجود ندارد، پس اقتصاد هم نمی‌تواند حل‌کننده معضلات جامعه باشد.

امام جمعه یاسوج عنوان کرد: قانون خوب است و اگر به خوبی اجرا شود تاثیر خود را دو چندان در جامعه خواهد گذاشت اما قانون به تنهایی نمی‌تواند اصلاح‌کننده جامعه باشد ولو اینکه خوب هم اجرا شود.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: آنچه انسان را به کمال می‌رساند و از مشکلات دور می‌کند دین است پس چگونگی اجرا و گسترش احکام دین در جامعه مدنظر مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه یاسوج به دوران جاهلیت در عربستان قبل از اسلام اشاره کرد و یادآور شد: جامعه عرب جاهلیت بدترین افراد و تاریک ‌ترین روزگار را داشت اما پیامبر(ص) از این مردم جاهل امتی واحد و برادر به‌ وجود آورد.

مدیر دفتر حراست شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، پژوهشگر برتر استان شد
دنبال کنید

وی با بیان اینکه، فراموش کردن تعهد دینی باعث ایجاد مشکلات و معضلات کنونی جامعه شده، افزود: ریشه و پایه تربیت باید از خانواده شروع شود که پول، غذای حرام و حرف‌های ناپسند پدر و مادر در تربیت ناصحیح فرزندان تاثیر‌گذار است.

حسینی بیان کرد: جامعه روحانی ما، معلمان، دانشگاه‌ها، صدا و سیما، مسئولان ارشد و سایر نهادهای فرهنگی استان می‌توانند در داشتن جامعه‌ای موفق نقش داشته باشند.

امام جمعه یاسوج اضافه کرد: دلیل اینکه در کشور ما اختلاس صورت می‌گیرد و یا پدیده خودکشی رواج پیدا می‌کند این است که قوانین اسلام را به خوبی اجرا نمی‌کنیم که اگر در جرمی که مرتکب شده و سرقتی که رخ داده احکام و حدود خداوند اجرا شود، جامعه ما از این معضلات دور می‌شود.

خطیب نماز جمعه یاسوج ادامه داد: برای گسترش و همگانی کردن فعالیت‌های دینی همه باید با احساس مسئولیت کار کنیم و تا همه ما دست در دست هم ندهیم موفق نخواهیم شد، همان‌طور که حضور همه مردم در هشت سال دفاع مقدس زمینه پیروزی ملت ایران را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه، نماز فساد و منکر را از بین می‌برد، گفت: به فرموده امام(ره) از دادگاه‌ها سرکشی کنید و ببینید چند پرونده در خصوص نماز در دادگاه‌های ما است که با گسترش دین، نماز، زکات و دوری از حرام‌خوری‌ها، معضلات جامعه ما قابل حل است.

ج/۲۳۸

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi