جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس‌جمهور روز پنج‌شنبه برای دومین بار به استان گلستان سفر می‌کند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی، از سفر دوم رییس جمهور به استان گلستان در روز پنج‌شنبه خبر داد و از محرومیت‌زدایی از استان، ایجاد زمینه اشتغال، تقویت صنایع تبدیلی و تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه به عنوان مهمترین مواردی یاد کرد که از رییس جمهور درخواست خواهد کرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104689
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

کرونا :

رییس‌جمهور روز پنج‌شنبه برای دومین بار به استان گلستان سفر می‌کند

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ، ضمن اعلام خبر دومین سفر رییس جمهور به استان گلستان که (پنج‌شنبه ۳۰ آذرماه) انجام می‌شود، گفت: پتروشیمی گلستان با ۹۵ هزار سهام‌ دار و بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس بعد از ۱۷ سال با حضور رییس محترم جمهور آغاز به کار خواهد کرد که نقش موثری در ایجاد اشتغال برای بیش از ۶هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه خواهد داشت. همچنین تاثیربسزایی بر کشاورزی استان خواهد داشت.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیکل دوم نیروگاه علی‌آباد که ترکیبی است در سفر دوم رییس محترم جمهور کلنگ‌زنی می‌شود که ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت استان و کشور می‌افزاید و قرار است بنیاد مستضعفان و وزارت نیرو حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون یورو در آن سرمایه‌گذاری کنند.  

وی تصریح کرد: تله کابین گرگان نیز که بعد از تله کابین علی‌آباد دومین تله کابین استان گرگان است که با حضور رییس محترم جمهور افتتاح می‌شود و قطعا نقش موثری در ایجاد اشتغال در این منطقه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: یکی از مواردی که قطعا از رییس جمهور و اعضای هیات دولت درخواست خواهیم کرد محرومیت‌زدایی از استان گلستان است که متاسفانه چهارمین استان محروم کشور محسوب می‌شود، همچنین تامین آب شرب و کشاورزی برای این استان است چرا که گاه روزانه ۱۴ ساعت با قطعی آب مواجه هستیم ضمن‌اینکه شیرین‌سازی آب دریا از مطالبات مردم است که مجوز آن اخذ شده و باید بودجه لازم به آن تخصیص داده شود.

ابرپروژه کارخانه لاستیک بارز لرستان وارد فاز جدیدی شد
دنبال کنید

وی افزود: البته از اولویت‌های این استان ایجاد اشتغال و تقویت صنایع تبدیلی است کمااینکه لازم است زنجیره ارزش محصولاتی همچون سیب‌زمینی، برنج، گندم، دانه‌های روغنی و کلزا مورد توجه قرار گیرد تا زمینه اشتغال فراهم شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته مشکل گردشگری جزیره آشوراده و خلیج گرگان بعد از ۲۵ سال حل شد که رییس محترم جمهور در سفر اول خود به این استان، ابتدا از این مناطق بازدید به عمل آورد و رفع این مشکل از مصوبات این سفر بود که قرار شد پیگیری شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi