سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

مکاتبه 50 نفر از نمایندگان با رییس‌جمهور برای انتقال آب از دریای خزر و رودخانه وان به دریاچه ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس، از مکاتبه بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان با رییس‌جمهور و دفتر رهبر معظم انقلاب برای انتقال آب از دریای خزر و رودخانه وان ترکیه به دریاچه ارومیه خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104231
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷

کرونا :

مکاتبه 50 نفر از نمایندگان با رییس‌جمهور برای انتقال آب از دریای خزر و رودخانه وان به دریاچه ارومیه

سید سلمان ذاکر در گفت‌وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در خصوص ادامه پیگیری‌هایی که برای احیای دائمی دریاچه ارومیه داشته است، گفت: به تازگی هم به صورت حضوری با رییس جمهور در این رابطه صحبت کردم و هم طی مکاتبه‌ای به همراه بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان با رییس جمهور و دفتر مقام معظم رهبری، درخواست کردم که نسبت به انتقال آب از دریای خزر و رودخانه وان ترکیه به دریاچه ارومیه اقدام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این اقدام کارشناسی و راهبردی در درازمدت تاثیرگذار است اما سایرراه‌هایی که پس از ۱۵ سال برای انتقال آب به دریاچه ارومیه انجام دادیم انتقال آب از رودخانه زاب است که تونلی به طول ۳۶ کیلومتر برای آن ایجاد شده و آبگیری شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: این تونل قریب ۶۰۰ میلیون متر مکعب تا یک میلیارد متر مکعب ظرفیت برای ذخیره آب دارد و از این طریق در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد وضعیت مثبت این دریاچه باشیم.

عضو مجمع آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بنده تذکری هم به وزیر نیرو پیرامون ضرورت ایجاد ابرهای مصنوعی توسط کارشناسان و نخبگان سازمان انرژی اتمی دادم که با بهره‌مندی از رطوبت بالا و دما در این منطقه اقدام به ساخت ابر روی دریاچه ارومیه کنند که قطعا تا حدودی می‌تواند نیاز این دریاچه به آب را رفع کند./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi