یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم باشت از یک میلیارد درخت چقدر است؟

محراب عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان امسال ۲۰ هزار نهال در شهرستان کاشت شود. وی بیان کرد: ۳۰ هزار اصله نهال از نهالستان این اداره و بخش خصوصی از این تعداد در شهرستان تامین می‌شود و مابقی از طریق کاشت بذور جنگلی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104207
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

کرونا :

سهم باشت از یک میلیارد درخت چقدر است؟

محراب عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان امسال ۲۰ هزار نهال در شهرستان کاشت شود.

وی بیان کرد: ۳۰ هزار اصله نهال از نهالستان این اداره و بخش خصوصی از این تعداد در شهرستان تامین می‌شود و مابقی از طریق کاشت بذور جنگلی و بومی شهرستان های استان تهیه می شود.

عبدی تصریح کرد: در اجرای این طرح ملی تعهدات و سهم دستگاه‌های اجرایی شهرستان هم مشخص شده است.

وی به گونه هایی که در این طرح تولید و کاشت می شود اشاره کرد و گفت: گونه‌هایی نظیر “بلوط”، “بنه”، “زالزالک”، “بادام” که گونه های غالب منطقه هستند در مناطق جنگلی استفاده می شود.

عبدی ادامه داد: علاوه بر اینها گونه های تند رشد همانند “صنوبر” و “اکالیپتوس”، به منظور اجرای طرح زراعت چوب و با هدف اقتصادی و کاهش فشار بهره برداری از عرصه های طبیعی نیز در شهرستان کاشته می شود.

وی تصریح کرد: همه ساله بحران های مختلفی مانند سیل، ریزگردها، کم آبی، فرسایش خاک و حتی آتش سوزی و هجوم آفت ها جنگل های این شهرستان را تهدید می کند که اجرای این طرح نقش مهمی در حل این مشکلات و احیای طبیعت دارد.

عبدی ادامه داد: شهرستان باشت شهرستانی است که ۸۳ درصد مساحت آن را جنگل تشکیل می دهد به هر حال شهرستان جنگل خیز است و بحث آفت در این شهرستان کانون اصلی آلودگی بوده که سطحی قریب به ۱۹۰۰۰ هکتار آلودگی به آفت پروانه سفید برگ خوار داشتیم که اقداماتی از جمله محلول پاشی با محلول بی تی انجام گرفت این طرح را در بحث بازسازی و احیای جنگل در این شهرستان به تبع سراسر کشور در یک مساحت ۲ هکتاری شروع می کنیم.

افزایش تولیدات شرکت نفت گچساران در دولت سیزدهم
دنبال کنید

وی گفت: در این شهرستان  ۳۰ هزار اصله نهال تولید شده و چشم اندازی که برای جنگل کاری امسال داریم ۸۰ هکتار در سطح شهرستان است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان باشت افزود: بعد از انتقال نهال به عرصه در بحث آبیاری، نگهداری و حفاظت و استقرار آن که بحث اصلی است نظارت لازم انجام می‌شود.

عبدی در پایان گفت: باید طبیعتی که متعلق به ما تنها نیست و به نسل های آینده تعلق دارد را احیا کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: سهم این شهرستان از طرح ملی کاشت حدود یک میلیارد درخت در کشور، ۱۰۰ هزار نهال در طول چهار سال است.

 

به گزارش فارس شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi