شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

“گیلان” استان پیشرو در طرح ملی فیوزگازها

نماینده لنگرود در مجلس گفت: بحث رویکرد فیوزگازها که پروژه ملی است در استان گیلان به عنوان استان پیشرو و در لنگرود به عنوان نخستین شهرستان در کل کشور، درحال اجرا است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

کرونا :

“گیلان” استان پیشرو در طرح ملی فیوزگازها

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت ؛پرویز محمدنژادقاضی محله  نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از اتمام پروژه آسفالت روستای مرزلات بخش اطاقور بازدید به عمل آورد.

با توجه به وضعیت نامناسب راه این روستا، با پیگیری های محمدنژاد روکش آسفالت آن در برنامه بنیاد مسکن شهرستان قرار گرفت و پروژه مذکور با جذب ۱۱ میلیارد ریال اعتبار و به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع به اتمام رسیده و هم اکنون در حال بهره برداری توسط مردم شریف این منطقه است.

دهیاران و شوراها در توسعه و پیشرفت کشور نقش اصلی را به عهده دارند

پرویز محمدنژاد در جمع دهیاران بخش مرکزی ضمن شنیدن صحبت های آنان گفت:امروز همدلی و وحدتی که در بین شما مسئولان محلی روستاهای بخش مرکزی دیدم بسیار ارزشمند است.

وی موفقیت هر مدیری را شناخت و اگاهی از مزیت ها و نحوه استفاده درست از ظرفیت ها عنوان نمود و افزود:دهیاران و شوراها در توسعه و پیشرفت کشور نقش اصلی را به عهده دارند،به این دلیل که دهیاران وشوراهای اسلامی با شناخت دقیقی که از روستا و پتانسیل ها و ظرفیت های موجود و همچنین با ارتباطی که با مردم محل خود دارند،بیشتر از هر مسئولی می‌توانند در پیشرفت منطقه اثر گذار باشد

رئیس کمیته نیرو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان باید به ارائه خدمات بزرگ در کشور بیاندیشند تا استاندارد زندگی بالا و بهتری برای مردم فراهم‌ شود،افزود: بنده یکی از مدرن ترین و الزام آورترین طرح ها که مشمول ۲۱ ماده تحت عنوان قانون توسعه و مانع زدایی در صنعت برق است را تقدیم مجلس کردم که ۱۹ ماده آن تصویب و اکنون در حال اجراست.

مازندران در جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی بالاتر از میانگین کشور است
دنبال کنید

وی ادامه داد:طرح ملی فیوزگازها را که به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای ایمنی واحدهای مصرف کننده است و تا امروز فکری به حال آن نشده بود را با وزرات نفت به نتیجه رساندیم و درحال حاضر بحث رویکرد فیوزگازها که پروژه ملی است در استان گیلان به عنوان استان پیشرو و در لنگرود به عنوان نخستین شهرستان در کل کشور درحال اجرا است که این برای من مهم است که توانستم در زمینه ای دستاورد داشته باشم که دیگر شاهد تلفات انسانی بر اثر گازگرفتگی نباشیم.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه کشاورزی منبع درآمدزایی اصلی مردمان این خطه است،در همین راستا بنده استقلال در منابع آبی را به عنوان استراتژی خود قرار دادم و بارها گفته بودم که به دلایل مختلف لنگرود نباید به آب سفیدرود جهت تامین آب مزارع کشاورزی وابسته باشد و امروز با اجرای کارهای راهبردی از قبیل احداث پمپاژها ، لایروبی استخرها و احداث چند سد و تخصیص اعتبارات فراوان در این زمینه ها موفق شدیم و می‌توانیم بگوییم که امروز اگر آبی از سد سپیدرود به لنگرود نرسد خیلی جای نگرانی برای کشاورزان نیست.

وی یادآور شد : اختصاص ۱۵۰ کیلومتر کابل های خودنگهدار برای گیلان کار بزرگی بود که در همین راستا سهم بسزایی از آن برای شهرستان حوزه انتخابیه  اختصاص یافت و در اکثرروستاهای این شهرستان پروژه کابل خودنگهدار انجام و یا در حال اجرا است .

محمدنژاد در ادامه توضیحات خود به حوزه درمان اشاره ای داشت و مطرح کرد : توسعه بیمارستان و تجهیزات بیمارستان از جمله افزایش تخت آی سی یو از ۵ عدد به ۱۳ عدد و همچنین اختصاص یک دستگاه MRI به بیمارستان شهید حسین‌پور لنگرود به عنوان اولین دستگاه MRI دولتی در شرق گیلان به همراه تجهیزات تکمیلی و همچنین تجهیز کلینیک ، تنها بخشی از اقدامات در حوزه درمان است.

گرد و غبار در غرب کشور یکه تازی می‌کند
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف عمرانی از جمله آسفالت اعتبارات چشمگیری جذب شد و در بخش مخابرات بالغ بر ۳۰ دکل مخابرات در نقاط مختلف شهرستان نصب شد افزود:موارد بسیاری است که بصورت کتابچه عملکرد و از طریق رسانه ها به اطلاع همه مردم خواهد رسید.

اجرای آسفالت راه های روستای مریدان بخش کومله

پروژه آسفالت روستای مریدان بخش کومله به مساحت ۸۰۰۰ مترمربع و با اعتبار تقریبی ۳ میلیارد تومان از محل قیر رایگان توسط نماینده‌ مردم شهرستان لنگرود در مجلس اخذ شده در حال اجرا است.

پرویز محمدنژاد در بازدید از روند اجرای آسفالت این روستاها گفت : اعتبارات راه روستایی چالشی است که مسئولان مرتبط را درگیر کرده است و از طرفی داشتن راه مناسب و بهتر برای روستاها ضروری و عامل پیشرفت منطقه است./

پایان پام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi