جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیداری جوانان آمریکایی؛ تهدید بزرگ انتخاباتی بایدن

فارس‌پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: پژوهش‌های میدانی، مجازی و نظرسنجی‌های گوناگون در آمریکا نشان می‌دهند جوانان این کشور نسبت به میان سالان و سالمندان، حمایت گسترده و پررنگ تری از فلسطینیان و همچنین نفرت بیشتری از صهیونیست ها دارند. نظرسنجی ها نشان می دهند بیش از ۵۰ درصد جوانان آمریکایی نسبت به صهیونیست ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 104063
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱:۲۵

کرونا :

بیداری جوانان آمریکایی؛ تهدید بزرگ انتخاباتی بایدن

فارس‌پلاس؛ حنیف غفاری در یادداشتی نوشت: پژوهش‌های میدانی، مجازی و نظرسنجی‌های گوناگون در آمریکا نشان می‌دهند جوانان این کشور نسبت به میان سالان و سالمندان، حمایت گسترده و پررنگ تری از فلسطینیان و همچنین نفرت بیشتری از صهیونیست ها دارند. نظرسنجی ها نشان می دهند بیش از ۵۰ درصد جوانان آمریکایی نسبت به صهیونیست ها و جنایت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه دید منفی و نفرت انگیزی دارند.

در چنین شرایطی حمایت مطلق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نسل کشی و جنایت در نوار غزه به خشم و نارضایتی شدید جوانان آمریکایی از وی منجر شده و بازتاب این موضوع در نظرسنجی‌های عمومی و ایالتی آمریکا قابل مشاهده است.

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی جوانان آمریکایی نقش بسیار مهمی در تحقق شکست دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ایفا کردند. در پنج ایالت حساس یعنی ویسکانسین، میشیگان، پنسیلوانیا، آریزونا و جورجیا رأی جوانان آمریکایی به داد دموکرات ها رسید و با اختلافی اندک به کسب آرای الکترال این ایالات حساس و خاکستری به وسیله بایدن منجر شد.

این بار به نظر می‌آید خبری از چنین حمایت گسترده‌ای نباشد. بسیاری از جوانان آمریکایی از رأی خود به بایدن پشیمان هستند و دیگر حاضر به حمایت از وی و دموکرات ها نیستند. البته این به معنای گردش آرای جوانان آمریکایی در سبد رأی ترامپ نیست، اما به معنای خارج شدن آرای آنها از معادلات و محاسبات انتخاباتی سال ۲۰۲۴ میلادی است.

با توجه به این شرایط بازتعریف صحنه از سوی دموکرات‌ها آسان نخواهد بود. بایدن ‌در رقابتی فرضی برابر ترامپ در نظرسنجی با ۱۱ امتیاز میان جوانان آمریکایی پیشتاز و این در حالی است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی، این اختلاف حدود ۳۵ امتیاز بود. بنابراین برتری اندک بایدن میان جوانان آمریکایی در نظرسنجی ها، با حمایت گسترده تر سالمندان و میان سالان از ترامپ خنثی خواهد شد. این محصول سیاست خارجی جنایتکارانه و بحران سازی‌های گوناگون رئیس جمهور پرادعای آمریکا در نظام بین الملل می باشد که وی را در آستانه تبدیل شدن به رئیس جمهوری تک دوره ای در این کشور تبدیل کرده است.

شمار بیماران بستری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به مرز ۳۰۰ نفر رسید
دنبال کنید

رویکرد بایدن در جنگ غزه و حمایت مطلقش از جنایت ها علیه فلسطینیان، نفرت مسلمانان آمریکا و جوانان این کشور از کاخ سفید را افزایش داده است. بسیاری از تحلیلگران انتخاباتی با مقایسه نظرسنجی‌های انجام شده قبل و بعد از جنگ غزه معتقدند، این موضوع به پاشنه آشیل رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده است.

صورت مسئله مشخص است؛ الگوی رأی دهی جوانان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تغییر کرده و این تغییر هر چه باشد به سود بایدن نیست. رئیس جمهور آمریکا مدعی است رأی دهندگان مستقل و جوانان از ترس بازگشت ترامپ به کاخ سفید درنهایت ناچار خواهند شد آرای خود را به سود وی به گردش درآورند.

وی در تأیید این استدلال انتخابات میان دوره ای کنگره در سال ۲۰۲۲ میلادی و شکست جمهوری خواهان را در آن بیان می‌کند. اما اکنون شرایط با سال ۲۰۲۲ میلادی متفاوت است. تکرار نتیجه نظرسنجی‌های انتخاباتی مبنی بر شکست قطعی بایدن در مقابل ترامپ، جایی را برای خوش بینی سران حزب دموکرات نسبت به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باقی نگذاشته است.

پایان پیام/ت


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi