جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه چند بیمار دیابتی و فشارخونی دارد؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید منصور تقوی در نشست شورای سلامت با موضوع پویش ملی غربالگری، دیابت، فشارخون و جوانی جمعیت، با بیان این‌که ۱۳ بیمار ایدزی در شهرستان شناسایی شد اظهار کرد: از این مجموع ۶ مورد مربوط به دو سال اخیر است و با توجه به قبح این بیماری، اعتقاد دارم تعداد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103949
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۲۷

کرونا :

کهگیلویه چند بیمار دیابتی و فشارخونی  دارد؟

به گزارش کرونا از کهگیلویه، سید منصور تقوی در نشست شورای سلامت با موضوع پویش ملی غربالگری، دیابت، فشارخون و جوانی جمعیت، با بیان این‌که ۱۳ بیمار ایدزی در شهرستان شناسایی شد اظهار کرد: از این مجموع ۶ مورد مربوط به دو سال اخیر است و با توجه به قبح این بیماری، اعتقاد دارم تعداد بیماران در این زمینه بیشتر هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه از بیماری فشارخون به عنوان یک بیماری بدون علامت نام برد و تصریح کرد: اصلی‌ترین عامل مرگ مزمن و بیماری‌های سکته مغزی، قلبی و کلیوی فشارخون است.

وی دیابت را نیز یک بیماری مزمن عنوان و با بیان این‌که حدود ۱۱ هزار نفر بالای ۳۰ سال در شهرستان شناسایی شدند گفت: از این تعداد  حدود ۵ هزار بیماری دیابتی در کهگیلویه وجود دارد.

تقوی هم‌چنین بیماران فشارخونی در کهگیلویه را بالغ بر ۱۰ هزار نفر بالای ۳۰ سال عنوان کرد.

وی هدف از اجرای طرح پویش غربالگری را افزایش آگاهی جامعه از پیامد‌های این بیماری‌ها عنوان و بیان کرد: تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر در شهرستان مورد غربالگری قرار گرفتند.

به گفته تقوی این طرح از ۲۰ آبان تا ۱۵ دی ماه در شهرستان اجرا می‌شود.

تقوی با بیان این‌که طی این سال‌ها رفته‌رفته جمعیت جوان ما کم شد خواستار تبلیغات شهری و برگزاری همایش‌ها در راستای جوانی جمعیت شد.

سید حمزه محقق‌زاده فرماندار کهگیلویه نیز در این نشست کاهش جوانی جمعیت را یک بحران جهانی عنوان و افزود: باید برای مقابله با آن راه‌ها و حمایت‌های خوب صورت بگیرد.

فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که تمام دستگاه‌های حاکمیتی ماموریت یافتند در خصوص افزایش جمعیت کارهای حمایتی را در دستور کار خود قرار دهند بیان کرد: متاسفانه هماهنگی بین دستگاهی و بین بخشی ضعیف عمل می‌کنند.

اجرای ۵۶ عنوان برنامه هفته بسیج در باشت؛ از خدمت به دامداران تا اعزام پزشک و چند یادواره
دنبال کنید

پایان پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi