سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های تاثیرگذار و مهمی در گچساران توسط آب منطقه ای در دست اجراست. وی بیان کرد: فاز ۲ طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر، خان احمدها با اعتباری بیش از ۸۵۳ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در دست اجراست. مدیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103703
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹

کرونا :

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست

آرش مصلح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: طرح های تاثیرگذار و مهمی در گچساران توسط آب منطقه ای در دست اجراست.

وی بیان کرد: فاز ۲ طرح تأمین آب اراضی امامزاده جعفر، خان احمدها با اعتباری بیش از ۸۵۳ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۷۴ درصد در دست اجراست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح های متعدد در دستور کار آب منطقه ای در گچساران تصریح کرد: طرح تامین آب اراضی امامزاده جعفر، ماهور باشت (تعمیرات ایستگاه پمپاژ) با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد و اعتبار ۴۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های در دست اقدام است.

مصلح عنوان کرد: طرح آبرسانی به دشت لیشتر با ۲۵۰ میلیارد ریال و ۶۵ رصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح های فعال در گچساران است.

وی با اشاره به اعتبار ۱۹۵ میلیارد ریالی اختصاص یافته به طرح آبرسانی به دشت مور گفت: این طرح آبی با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون بازنگری مجدد شده و اسناد آن برای برگزاری مناقصه آماده شده و در دی ماه امسال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین طرح تعمیرات ایستگاههای پمپاژ لیشتر فعال بوده و پیمانکار در جال اجرای ابنیه و محوطه سازی ایستگاه‌های پمپاژ آن است.

مصلح با اشاره به فعال بودن پیمانکار اجرایی طرح آبرسانی به خان احمدها بیان کرد: تمام قطعات الکتریکال ایستگاه پمپاژ خان احمد خریداری شده و در حال نصب بوده و استارت آزمایشی آن به زودی انجام خواهد شد.

وی افزود: در صورت تعمیرات چهار دستگاه دیگر از الکترو پمپ های ایستگاه پمپاژ فاز اول طرح آبرسانی به خان احمدها و اتصال آن به حلقه رینگ اتصال می توان بخشی از اراضی کشاورزی دشت خان احمد را تامین آب کرد.

تجمع دانشجویان دانشگاه یاسوج در محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ
دنبال کنید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک به وسعت ۳۰۰ هکتار به صورت ۱۰۰ درصد تکمیل و هم اکنون خط انتقال اصلی تامین آب اراضی کشاورزی ابرزی به طول ۵/۷ کیلومتر با قطر ۸۰۰ میلیمتر در حال اجراست که تا دهه فجر امسال آب سد کوثر با لوله وارد ابرزی خواهد شد. 

مصلح اضافه کرد: این طرح ملی  هم اکنون با برگزاری چهار مناقصه با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال فعال است.

وی گفت: طرح آبرسانی نازمکان بیش از ۹۸درصد پیشرفت دارد و این طرح آبی هم اکنون بیش از ۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه روستاهای رودبال ،سید جمال الدین، نازمکان ها، سرتیره و گبرستان را تامین آب می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امسال نیز حدود بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح در نظر گرفته شده است.

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست 7

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست 8

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست 9

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست 10

آب منطقه‌ای لحظه‌ای در گچساران بیکار نیست 11

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi