پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ارتقای فرمانداری الیگودرز به سطح ویژه/کاهش مسیر تردد مردم این منطقه از طریق احداث راه‌های جدید

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یازدهم، با یادآوری ارتقای فرمانداری الیگودرز به سطح ویژه به تشریح روند احداث راه‌های جدید برای کاهش مسیر تردد مردم این منطقه پرداخت.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 103643
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵

کرونا :

ارتقای فرمانداری الیگودرز به سطح ویژه/کاهش مسیر تردد مردم این منطقه از طریق احداث راه‌های جدید

محمد خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، در تشریح جزییات اقداماتی که در حوزه راه و شهرسازی حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: بنده برای توسعه الیگودرز مطابق با برنامه حرکت کرده و با مسئولان دستگاه‌های مربوطه رایزنی و تلاش کردم تا زیرساخت‌هایی که برای توسعه این شهرستان مورد نیاز است را ایجاد و ضعف‌ها را رفع کنم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما برای ایجاد زیرساخت‌های جاده‌ای در الیگودرز چند ردیف ملی اخذ کردیم کما اینکه جاده الیگودرز به خوزستان(مسجد سلیمان) که ۲ پیمانکار دارای رتبه یک در آنجا مشغول به کار هستند و تعداد زیادی از همشهریان در این جاده در کارگاه‌هایی که تجهیز شده است، فعالیت دارند یکی از این موارد است که فاصله تهران تا اهواز و بنادر جنوبی را حدود ۲۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد، همچنین اجرای عملیات جاده الیگودرز به گلپایگان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد که یک کار توسعه‌ای است و برخی نقاط جمعیتی در مسیر این جاده وجود دارد که از بن بست خارج و این مسیر را تا الیگودرز ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی برای تردد در آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما یک ردیف ملی نیز برای اتصال شول آباد به مرکز دهستان ماهرو و پیرامام به سمت چاله امامزاده داوود(ع) تا سپیدشت اخذ کردیم که به استان ابلاغ شده و در شرف انتخاب پیمانکار است. همچنین برای جاده امامزاده محمدبن حسن(ع) ردیف ملی اخذ کردیم و راهداری در حال کار روی این جاده است. از سوی دیگر با کمک سازمان راهداری و ارتش بخصوص آقای بشارتی که  پیوسته از مناطق محروم حمایت می‌کند بخشی از کارهای احداث جاده الیگودرز به سمت کوهرنگ انجام شده و آسفالت این جاده نیز در دستورکار قرار گرفته است.

پیگیر تأمین اعتبار طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد در مجلس هستیم
دنبال کنید

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: باند دوم جاده الیگودرز-داران پیشرفت بسیار خوبی داشته است، همچنین مسیر الیگودرز به خمین تکمیل شده است و همچنان در تلاش هستیم تا هم اعتبارات لازم برای آن تامین و هم موانع رفع شود.

وی افزود: ۵ راهدارخانه ساختیم و با این اقدام تعداد آنها را صددرصد افزایش دادیم و امکاناتی مستقر کردیم اما لازم است تجهیز بیشتری هم انجام شود، ضمن اینکه مصوبه‌ای هم برای ارتقای راهداری حمل ونقل جاده‌ای الیگودرز داریم که به لحاظ ساختاری کمک می‌کند مشکلات این حوزه به بهترین نحو مدیریت شود.

خدابخشی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه راه‌های روستایی این منطقه، بیان کرد: جاده عالی‌محمود به کانی سرخ را آسفالت کردیم، همچنین تکمیل جاده پیرامام به گلی چاس به همت اداره کل راهداری استان و شهرستان الیگودرز انجام شد، ضمن‌اینکه محورهایی هم همچون سرتنگ برزه وجوددارد که نیاز است کار بیشتری روی آن انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اخذ مجوز برای ارتقای چمن سلطان، شاپورآباد و تیتکان بزنوید به شهر از دیگر اقداماتی بود که انجام شد، همچنین با تعامل خوبی که با دولت داشتیم درهیات دولت مصوب شد که الیگودرز شهرستان ویژه شده و فرمانداری آن ارتقا پیدا کند که این مهم مسیر توسعه این منطقه را هموار کرده و روند رفع مشکلات مردم را تسریع خواهد کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi