چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح و راه‌اندازی خانه نخبگان در جنوب استان کرمان

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس، از افتتاح و راه‌اندازی خانه نخبگان در جنوب استان کرمان در راستای توسعه بنیاد نخبگان به منظور جلوگیری از مهاجرت جامعه نخبگان کشور خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 102102
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کرونا :

افتتاح و راه‌اندازی خانه نخبگان در جنوب استان کرمان

ذبیح الله اعظمی ساردوئی در گفت و گو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، ضمن اعلام خبر افتتاح و راه‌اندازی خانه نخبگان در جنوب استان کرمان در تشریح جزییات آن، گفت: هم‌اکنون کشورهای توسعه‌یافته همچون کشورهای آمریکایی و اروپایی درقالب یک استثمار نوین تمام تلاش خود را برای جذب نخبگان دیگر کشورها به ویژه ایران بکارگرفته‌اند و برای تسریع این روند به راحتی برای آنها روادید صادرمی‌کنند و تمام هزینه‌های انتقال دانشجویان نخبه ایرانی را برای ورود به کشورشان می‌پردازند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به اهمیت جلوگیری از فرار مغزها، توسعه بنیاد نخبگان در دستورکار قرار گرفته است کما اینکه در این راستا خانه نخبگان جنوب استان کرمان در دانشگاه جیرفت افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: ترکیب این بنیاد متشکل از اساتید دانشگاه‌ها و حوزه، طلاب، دانشجویان، دانش‌آموزان برتر و نخبه و مدیران برجسته و اجرایی استان خواهد بود و از این طریق بانک اطلاعاتی از مشخصات نخبگان این منطقه تهیه خواهد شد.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: نکته حائز اهمیت اینجاست که طی جلسه‌ای که روسای دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آن حضور داشتند، مقرر شد بخشی ازبودجه‌های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه‌ها در اختیار پژوهشگران و نخبگان این مرکز قرار گیرد، همچنین پروژه‌های علمی و کاربردی صنایع وابسته و کشاورزی که مهم هستند در این مرکز انجام شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: خانه نخبگان بعد از تکمیل پرونده اعضای خود قطعا شرایط استخدام آنها در این مرکز را نیز فراهم کرده و تمام تلاش خود را در این راستا بکار خواهد گرفت. /

تیم‌های مرحله پایانی فوتسال شهرداری‌های کشور مشخص شدند
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi